Jump to content
Annons

Kaggepedal

Stevie (oregistrerad)

Recommended Posts

Stevie (oregistrerad)

Hej

Jag undrar om det finns kaggepedaler som är mer "snabbspelade" än ordinära pedaler.

Har försökt få mer respons i min Tama pedal genom olika experiment utan att lyckats särskilt bra. Vet att det till stora dela handlar om teknik när man spelar men det borde väl finns pedaler som är bättre för ändamålet än andra?

Har sett att det finns ett komplement till pedal som heter något i stil med Vurp. Men det känns som lite fusk.

Har du någon idé på pedal alternativt hur man får till sin egen pedal till att bli mer snabbspelad?

Är inte intresserad av dubbelpedal

Tacksam för tips och idéer

Stevie

Dela på andra sajter

Annons

Provade en Axis i förrgår när polaren äntligen fick sina prylar till Sverige. Dubbelpedal i och för sig (vilket jag inte kan hantera), men herrejävlar vilken pedal. Helt sinnesjuk! Enligt honom: "Once you've got it, there is now way back." I övrigt har han oftast DW prylar på turnéer men sin Axis släpper han inte.

Dela på andra sajter

Axis longboard är ju världens mest använda pedal inom snabbakaggar-genrer..

personligen tycker jag pedalen är tråkig och för att inte glömma, sjukt ful för den delen med!!!

kör med sonors nyaste pedaler.. ruggigt sköna, ganska fula dom me, men sköna som fan!!

Dela på andra sajter

Sitter du och tittar på fötterna när du lirar trummor? 🙁

haha lätt. jag koncentrerar mig på vad jag gör!!!

hehe.. 😄

tycker även att longboard tar för mkt plats...!!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Hej

Lite ny här på detta forum....

Såg att du letade efter bra bd-pedaler.

Kör själv Yamah, men prövade en DW5000 Pedal, kändes

stabil, men eftersom jag spelar i sockar

så tycker jag att själva loggan skaver lite mkt under foten :-), mendäremot

fanns en DW9000 pedal tillgänglig oxså. Något som jag bara Måste rekommendera! Hade jag haft pengarna, skulle jag inte tveka...

Självklart är smaken som baken, men jag gillar den starkt...

det jag gilalde var att man kunde bygga upp under hälen och få riktrigt stöd...

Så om du har vägarna förbi en trummbutik, kolla in den.

Dela på andra sajter

• 4 månader senare...

jeg ville ha sjekket ur Pearl sine Eliminator-pedaler jeg. Der kan du bytte cam'er som du selv vil, og forandre hele følelsen av pedaler med enkle grep!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.