Mats Stålbröst Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Vi har funderingar på att börja lägga upp videoklipp från Studios testlabb på nätet, och har tagit fram detta som en liten testraket. Det handlar om en kort tjuvtitt på Korg Kaoss Pad 3. Observera att det inte är något fullödigt test, det kommer i nummer 2. Kom gärna med synpunkter på hur ni vill att de här filmerna ska utformas, och vilka produkter ni tycker att formatet passar för! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BÄNKT Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Kanon! Bra komplement till testerna i tidningen, man vill ju gärna se hur de funkar på riktigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Vad har jag missat? This is a private video. If you have been sent this video, please make sure you accept the sender's friend request. ??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stolle Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Trevligt! Bra initiativ studio! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Länken funkar inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Kom gärna med synpunkter på hur ni vill att de här filmerna ska utformas, och vilka produkter ni tycker att formatet passar för! Filmen som låg uppe nu var ju helt okej. Kanske en mer ingående förklaring om vad alla knappar är? Hur man assignar dom? Vad som egentligen händer när du dra på paden? Vilka värden förändras? Vad det är för dator? vilken sequenser som används? Nackdelar osv osv. Men det här var ju bara ett test så det kanske ni redan har tänkt på. Jag tycker att det skulle vara kul att se filmer på de flesta produkterna. Självklart är det ju enklast att visa nya mjuk och hårdvarusyntar, gitarrer, preamps gitarrförstärkare och sånt. Men till och med en sån produkt som sE Reflexicon Filter skulle vara kul att se. Inte för att man kan "se" hur det fungerar. Men det skulle vara kul att få se det användas, hur stort det är och om mickstativet "bågnar". Riktigt bra idé, hoppas det blir fler videoklipp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Bra ide. Det ger alltid mer att se en video. Och länken fungerar i alla fall nu... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Bra idé! 😎 Funkar säkerligen på alla möjliga slags produkter, åtminstone de lite mer kreativt inriktade prylarna? Kanske inte blir så meningsfullt att dema ett par monitorer på youtube, liksom. Det är alltså tänkt som något som man kollar på efter att man har läst själva testet i tidningen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Som komplement kan det nog vara bra! Det jag ser när jag tittar på videon utan mer bakgrundsinfo är att det är en apparat där jag kan styra ett antal parametrar genom ett annorlunda användargränssnitt (grafiskt-interaktivt). Nåt mer säger det egentligen inte (förutom att den t ex har nån slags holdfunktion). Men det behövs en utförligare beskrivning först, t ex i tidningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 najs som fan.. gillar att de står studio TV.. 😄 o kaoss pad 3, blir jag sugen på att skaffa.. den låter som mina grejjer brukar, bara attja g automatiserar typ trettio saker för att få ljudet som den gör med en rörelse.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 (redigerat) Härligt initiativ! 😆 Redigerat 17 januari 2007 av Implasticyde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diaks (oregistrerad) Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Coolt =) bra initiativ! Ser fram emot att få se detta utvecklas, videos är ett bra medium för denna typ av produkter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Det är alltså tänkt som något som man kollar på efter att man har läst själva testet i tidningen? Svaret måste ju vara, Givetvis! Av samma anledning som att ljudfilerna som många tester resulterar i hade varit HELT meningslösa om man hört dem innan testet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 18 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2007 Jag kan hålla med om att videoklippen i de flesta fall säkert gör sig bäst om man redan har läst testet, men visst skulle det vara spännande med en första tjuvtitt när en ny, het produkt landar i testlabbet? I det här fallet var jag nog lite för sparsam när det gäller detaljer om vilken typ av produkt det är, och vilka olika reglage som finns. Som sagt, vi ska utvärdera konceptet och kanske blir det ett återkommande inslag framöver. /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Snacka om pekfingervals... 😉 Men allvarligt talat är det så här ni på tidningen utför era tester av produkter ? Då kan jag lika gärna gå in i en musikaffär där man dessutom kan få prova sig fram själv. Känns lite som säljaren som precis pillat lite med en ny produkt kan visa upp den i musikaffären för en som är helt novis. Säljaren skulle dessutom ge mer bonus på att han säkert skulle snacka bilsäljarsnack hur bra produkten är och hur och vad man kan göra. Är det en mjukvara kan man lika gärna tanka ner en demo i många fall. Nu ser man bara ett finger som rör sig över en palett, trycker på en knapp där och en annan knapp där. Varför man trycker på knappen här eller där får man ingen vettig förklaring till. Samtidigt så säger ni att man först ska läsa recensionen i tidningen för att förstå videon. Ja, men recensionen är väl ingen bruksanvisning. En recension ska vara kritiskt granska nya produkter för och nackdelar, inte dra ett finger över en platta utan kommentarer. Det ger ingen pallett av mervärde. Då kan man lika gärna gå in på tillverkarens hemsida eller googla efter fler recensioner. Dessutom. Ifall tidningen Studio börjar publicera videosnuttar i detta format på You Tube kommer dom snabbt att drunkna i andra klipp på samma produkt. Satsa krutet och resurser på att tidningen ska bli bättre och recensionerna. Inte på You Tube. Där finns allt redan som ni hitills försökt med likt denna ganska intetsägande videosnutt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 19 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 19 januari 2007 Men allvarligt talat är det så här ni på tidningen utförera tester av produkter ? Då kan jag lika gärna gå in i en musikaffär där man dessutom kan få prova sig fram själv. Känns lite som säljaren som precis pillat lite med en ny produkt Läs gärna igenom det första inlägget här i tråden, det besvarar de flesta av dina frågor. Det är väl jättebra om du själv kan testa alla produkter i din lokala musikaffär, men det är inte alla som har den möjligheten. /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Tycker det verkar jättebra. Dessutom så verkar det ju gå en trend att tidningar ska börja ha nån sorts webb-tv... som t.ex. aftonbladet eller dagens nyheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rojk Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Dessutom. Ifall tidningen Studio börjar publicera videosnuttar i dettaformat på You Tube kommer dom snabbt att drunkna i andra klipp på samma produkt. Satsa krutet och resurser på att tidningen ska bli bättre och recensionerna. Inte på You Tube. Där finns allt redan som ni hitills försökt med likt denna ganska intetsägande videosnutt. Slutgitliga produkten kommer väl inte hamna på Youtube? Hoppas jag iallfall, för då är det mycket bättre att göra egen del på studio.se där man lägger upp klippen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Bra grej! Mera sådant! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.