Jump to content
Annons

Ny monitor


Broghard

Recommended Posts

hejsan got folk!

Min dator används till surf.. musik.. kolla lite video.. och jag är en wow player by heart.. vars monitor e på sissta andetaget å jag kommer köpa in en ny!

Har up till 4000:- at lägga och funderar på en 20-22 tum widescreen

Vad skulle ni råda.. mig at skaffa?

samsung 20 eller 22 .. eller fins det idag något bättre märke ute at välja?

MvH

/ T

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det optimala är ju apples cinema screen

widescreen på 20, 23 eller 28 om jag inte tänker fel..

kostar en liten slant, men är så jääävla bra bild så det är helt otroligt..

Link to comment
Dela på andra sajter

det optimala är ju apples cinema screen

Hört att den fått dåliga betyg av användarna..

Alldeles för "krispig" skärpa..

Amitech, där har du kvallié! Iallfall på bildmonitorer!

Link to comment
Dela på andra sajter

det optimala är ju apples cinema screen

widescreen på 20, 23 eller 28 om jag inte tänker fel..

kostar en liten slant, men är så jääävla bra bild så det är helt otroligt..

Hm, det är visserligen inte dåliga skärmar. Men de är dyrare än motsvarande från andra tillverkare. Men de är ju lätt bland de snyggaste, om inte de snyggaste skärmarna på marknaden. Så är man en sucker för design så kan man ju kompromissa lite.

ViewSonic VX2025wm är en schysst skärm i prisklassen. Kostar visserligen ett par hundralappar över 4000.

Link to comment
Dela på andra sajter

det optimala är ju apples cinema screen

Hört att den fått dåliga betyg av användarna..

Alldeles för "krispig" skärpa..

Amitech, där har du kvallié! Iallfall på bildmonitorer!

när jag använt den har jag aldrig haft problem.. tycker att den ger en perfekt bild, istället för som många skärmar gör, ger en luddig o allt för mjuk skärpa!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar responstiden nån större roll om man inte ska använda den för spel?

Jag är inte så hemma på det tekniska när det gäller skärmar. Är det nån som kan hitta några tekniska brister hos den här? Funderar på att köpa den, nämligen ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar responstiden nån större roll om man inte ska använda den för spel?

Jag är inte så hemma på det tekniska när det gäller skärmar. Är det nån som kan hitta några tekniska brister hos den här? Funderar på att köpa den, nämligen ...

Den har inte DVI, är också i skärmköpartankar al'a 22", har kikat lite på den här finns ett antal under 4k på den här sidan också...blir inte klok på vilken man ska köpa, bästa är väl att sticka in till nån butik och kika...

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag inte välja en widescreen under 21" eftersom man torskar så mycket pixlar på höjden. Har en HP f2105 widescreen och är toknöjd. Förbannat skönt att slippa behöva scrolla så mycket i sidled när man sitter med sina musikprogram! Responstiden är dock 16ms (även om det felaktiskt står 8ms på vissa sidor). Detta är inget jag lider av eftersom jag inte spelar spel speciellt mycket. Har lirat GTA3 en del men där upplever jag ingen irriterande grad av eftersläpningar trots att grafiken bitvis flödar väldigt snabbt. Den är samtidigt USB-hub, vilket är trevligt.

Kostar över 8000 hos vissa återförsäljare, men bl.a Dustin säljer den för runt 2800. 😱 Jag uppfattar den som mycket prisvärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

det optimala är ju apples cinema screen

widescreen på 20, 23 eller 28 om jag inte tänker fel..

kostar en liten slant, men är så jääävla bra bild så det är helt otroligt..

Har hört att Dell har samma komponenter i sina skärmar.

Fast då billigare...dock inte lika snygga.

Men så har de väl 3 års garanti kontra 1 år med Apple´s skärmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att skena iväg och sno tråden men vad har ni för bra billiga tips på att köpa 2st 17" screens? Man får ju inte plats med något i en skärm. Speciellt inte när man sitter med flera mixers samtidigt och med effekter osv och ska pilla..

Nej, mycket jag har är inte analogt Några tips på märken, internetsidor förutom blocket? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...