CRZTNTR Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 (redigerat) Jag har tappat bort dom specialla mickhållarna till mina två MD421, är det något som vart i samma situation och vet någon smart lösning på detta? Som helst inte involverar kladdig gaffatejp... Att köpa nya känns lite jobbigt, kostar ca 432kr/st. Redigerat 16 januari 2007 av CRZTNTR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 haha ja tänkte säga gaffatejp först, men såg va du skrev, då tänkte jag säga, köp nya, dom kan ju inte kosta mer än ett par hundra.. 🙂 kolla ifall dom passar i ngn shockmount upphänhgning!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CRZTNTR Postat 16 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2007 432kr som sagt! X2!!! 864kr!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 jesus vad dyrt.. pröva annan hållare!?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CRZTNTR Postat 16 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2007 Nä, den är ju aningen speciell, det är som en ränna i micken man klickar i en penliknande mickhållarfästare. Om du är med mig. Men jag kan kanske hänga dom från taket, dom är ju ändå till pukorna, haha, skulle se snyggt ut.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 Kanske den här funkar. 50SEK Länk till Luthman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 Nä, den är ju aningen speciell, det är som en ränna i micken man klickar i en penliknande mickhållarfästare. Om du är med mig. Men jag kan kanske hänga dom från taket, dom är ju ändå till pukorna, haha, skulle se snyggt ut.. jo jag vet hur dom ser ut.. 😆 gaffa e det bästa!!!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CRZTNTR Postat 16 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2007 (redigerat) 50kr för den jävlen? OK pris men mikrofonen är ju nästan fyrkantig så den glider ut..fast med gaffa. Har för övrigt samma problem till en gammal MD21! Dom är ju sjukt konstruerade. Nu när jag försöker ha den som undermick till virveln måste jag använda en mycket intressant konstruktion...(obs! ej den på bilden!) Redigerat 16 januari 2007 av CRZTNTR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 en sån här ska du skaffa: 39:- på netonnet.. universalklämma.. har en av mina stormembranare i en sån numera, pga att en shockmount gick sönder.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 Det finns vissa mickhållare som är som klämmor med fjädrar - kan kanske funka. Tyvärr är det ofta lite för klena. http://www.thomann.de/thoiw5_the_tbone_mik...u_prodinfo.html Annars kan det kanske gå att på nåt sätt fästa i XLR-kontakten...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CRZTNTR Postat 16 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2007 Alltså, dom två klämorna ni två tipsar om.. Jag kör nu en sån på MD21:an, det går okej under virveln då den "faller i" ett grepp. Men om membranet ska vara riktat nedåt så faller den ur! Och MD421:orna får inte ens plats i klämman. Visst, med gaffa borde det gå kanske... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 (redigerat) Hade själv problemet ett tag, men jag hittade en beggad på nätet, alltså bara hållaren. Synd att hållarna är så speciella. Det är kanske värt att köpa riktiga hållare, de är ju bra mikrofoner lixom. Beror väll lite på hur mycket man använder dem också om det är värt eller ej. //S Redigerat 16 januari 2007 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 Alltså, dom två klämorna ni två tipsar om.. Jag kör nu en sån på MD21:an, det går okej under virveln då den "faller i" ett grepp. Men om membranet ska vara riktat nedåt så faller den ur! Och MD421:orna får inte ens plats i klämman. Visst, med gaffa borde det gå kanske... använd gummi med enkelsidigt klister i upphängningen! sånt som är gummi på ena sidan o klister på andra.. finns typ på classe o. det bör ju fästa bättre på micken!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henrik Andersson Vogel Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Välkommen till Sennheiser-land...deras mikar är ljuvliga men deras hårdvara suger get. Bit i dig priset för en ny hållare eller lev med gaffatejpen. De där mikrofonklämmorna kombinerat med gaffa är mitt bästa tips. Efter ett tag börjar man tycka att det ser coolt ut. 😆 Hälsningar /Henrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Efter ett tag börjar man tycka att det ser coolt ut gör det inte det då?? jag tycker det ser mkt fräckare ut.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CRZTNTR Postat 20 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 20 januari 2007 Okej, tack för tipsen. Mickarna är redan rätt kletiga så klämman feat. gaffa får det bli. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
westerlu77 Postat 30 mars 2011 Dela Postat 30 mars 2011 Tar upp en gammal tråd. Har precis skaffat 421:or och jag vill helst slippa gaffa känner jag. Nåt bra tips som inte är för dyrt? En annan fråga. Jag har 2 st 421:or varav den ena är död. Finns det någon på forumet här som känner till någon Gbg-området som kan tänkas kolla på den o se om den kan väckas till liv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mattiasd Postat 12 april 2011 Dela Postat 12 april 2011 Jag tog med min 421 till sommarjobbet å lät en tekniker fräsa en ny hållare i aluminium åt mig... Innan den havererar så har jag nog allvarligare problem på nåt annat ställe.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.