Jump to content
Annons

Mickhållare till Sennheiser MD421?

CRZTNTR

Recommended Posts

Jag har tappat bort dom specialla mickhållarna till mina två MD421, är det något som vart i samma situation och vet någon smart lösning på detta? Som helst inte involverar kladdig gaffatejp...

Att köpa nya känns lite jobbigt, kostar ca 432kr/st.

Redigerat av CRZTNTR
Dela på andra sajter

Annons

haha ja tänkte säga gaffatejp först, men såg va du skrev, då tänkte jag säga, köp nya, dom kan ju inte kosta mer än ett par hundra.. 🙂

kolla ifall dom passar i ngn shockmount upphänhgning!!

Dela på andra sajter

Nä, den är ju aningen speciell, det är som en ränna i micken man klickar i en penliknande mickhållarfästare. Om du är med mig. Men jag kan kanske hänga dom från taket, dom är ju ändå till pukorna, haha, skulle se snyggt ut..

Dela på andra sajter

Nä, den är ju aningen speciell, det är som en ränna i micken man klickar i en penliknande mickhållarfästare. Om du är med mig. Men jag kan kanske hänga dom från taket, dom är ju ändå till pukorna, haha, skulle se snyggt ut..

jo jag vet hur dom ser ut.. 😆

gaffa e det bästa!!!! 😉

Dela på andra sajter

50kr för den jävlen? OK pris men mikrofonen är ju nästan fyrkantig så den glider ut..fast med gaffa. Har för övrigt samma problem till en gammal MD21! Dom är ju sjukt konstruerade. Nu när jag försöker ha den som undermick till virveln måste jag använda en mycket intressant konstruktion...(obs! ej den på bilden!)

13841.gif

Redigerat av CRZTNTR
Dela på andra sajter

en sån här ska du skaffa:

l103152.jpg

39:- på netonnet..

universalklämma..

har en av mina stormembranare i en sån numera, pga att en shockmount gick sönder..

Dela på andra sajter

Alltså, dom två klämorna ni två tipsar om.. Jag kör nu en sån på MD21:an, det går okej under virveln då den "faller i" ett grepp. Men om membranet ska vara riktat nedåt så faller den ur! Och MD421:orna får inte ens plats i klämman. Visst, med gaffa borde det gå kanske...

Dela på andra sajter

Hade själv problemet ett tag, men jag hittade en beggad på nätet, alltså bara

hållaren.

Synd att hållarna är så speciella.

Det är kanske värt att köpa riktiga hållare, de är ju bra mikrofoner lixom.

Beror väll lite på hur mycket man använder dem också om det är värt

eller ej.

//S

Redigerat av sounden
Dela på andra sajter

Alltså, dom två klämorna ni två tipsar om.. Jag kör nu en sån på MD21:an, det går okej under virveln då den "faller i" ett grepp. Men om membranet ska vara riktat nedåt så faller den ur! Och MD421:orna får inte ens plats i klämman. Visst, med gaffa borde det gå kanske...

använd gummi med enkelsidigt klister i upphängningen!

sånt som är gummi på ena sidan o klister på andra.. finns typ på classe o. det bör ju fästa bättre på micken!!

Dela på andra sajter

• 4 år senare...

Tar upp en gammal tråd. Har precis skaffat 421:or och jag vill helst slippa gaffa känner jag. Nåt bra tips som inte är för dyrt? En annan fråga. Jag har 2 st 421:or varav den ena är död. Finns det någon på forumet här som känner till någon Gbg-området som kan tänkas kolla på den o se om den kan väckas till liv?

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.