Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är med i en förening som ska ornda kulturarrangeman för såväl gamla som unga. Mitt uppdrag är att ordna fyra musikaftnar med levande musik. Först ska barnan ha sitt. Gör du något kul för dem är du välkommen att höra av dig. Sedan ska de vuxna ha sitt. En Cornelisafton är redan på gång men vilka övriga teman ska vi ha? Ja det beror på vilka artister jag får tag på. Kör du något kul tema som du tror att folk vill ha är du välkommen att höra av dig. Slutligen är det så att jag gör detta för att jag vill skapa en scen för musiker som skriver egen musik som ligger utanför det som vi hör i de kommersiella radiokanalerna. Jag vill se när du ensam eller med en kompis kör en akustisk grev med det ni gör. Visa, blues jazz, folksongs, country, ja inte vet jag. Men ge mig något att fundera på. Själv är jag hårdrockare men något sånt blir det inte för vi hade tänkt att köra det lite mer familjara inslaget. Dance, techno, house, och liknade blir det inte heller för er får Bert Karlsson och den övriga skivindustrin ta hand om. Per Gessle och Tomas Ledin-teman blir det inte heller för det är det gott om på restaurangerna under sommarhalvåret. Vi kör alltså inte så mainstream utan vi är väl lite alternativa. Skriver du eget och har en cd att sälja är du synnerligen välkommen att höra av dig. gå in på www.statemusik.se under fliken Kulturkafé så får du veta hur du ska göra för att få komma till oss och uppträda.

• 2 veckor senare...
Annons
studioigloo (oregistrerad)
Postat

hej

jag skulle kunna tänka mig att nappa på det här.

skriver och sjunger på svenska egna visor jag kan läga upp några låtar på min myspace så kan vi ha den fortsata kontakten där om det är ok för dig

mvh stefan

www.myspace.com/studioiglooifalkenberg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.