Jump to content
Annons

Kort presentation av mig...


Checkmatedead

Recommended Posts

Eftersom jag fipplat bort mitt tidigare användarkonto återregisterar jag mig härmed...

Är en 27 årig hårdrockare från Sundsvall som för en tid sedan börjat bygga på en hem/replokalsstudio. Spelar sedan några

år tillbaka gitarr i ett progressivt hårdrocks/metal vid namn "Planet Dawn" och håller även på att pula med ett glamrock projekt

(Diamond Machine) på sidan om det... Privat jobbar jag som systemtekniker inom IT och är sambo med en flickvän och hennes

4-åriga dotter.

Musikaliskt lyssnas det på allt från progressiv rock (Trettioåriga Kriget, King Crimson), via goth/doom (Solitude Aeturnus,

Green Carnation) till extrem metall såsom (Dissection, Opeth, Dismember)!

Vad det gäller studioteknik är jag ganska grön, men tar steg för steg och försöker hela tiden lära mig nya saker!

Utrustningen då?:

--

Intel P4 2.0 ghz, 512mb RAM

EMU 1820M

Behringer UB-2442FX Pro

Alesis M1 Active Studiomonitorer

Klavitur

MIDIMAN Radium 61

Beyer DT770Pro

Cubase SL

Ibanez S520x

Boss GT-6 + Zoom 505

--

Ja, det var jag... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det så att heavyfantomer är ljusskygga varelser och stiger upp ur sina hålor när sommaren börjar ta slut?

p.s vad hette du i din tidigare inkarnation här på forumet?

Haha... jo tydligen! 😄

.. hur som haver, registrerade mig för en tid sedan som Sir Mike! Dock försvann denna kontoinformation under sommaren... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...