Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare har haft fruity loops 4 ett tag nu å tkr de e ett rätt okej programm 🙂, börjar lära mig de mesta. Men ja har en fråga, kan man lägga in vanliga låtar man har i datorn och mixa om?(typ lägga till mer bas och sånt)...nån som kan skriva å hjälpa mig? 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Okey.

Om du börjar din kariär här med att lägga din trådar i rätt forum så KANSKE du får svar.

Men äveen om du gör det så lär du få svaret: Allt du behöver veta står i din manual.

Men visst säkert någon snäll pojke/gubbe här som redan gjortsig besväret o gjort det och kan svara på din fråga!

Redigerat av Lådan
Postat

Det du vill göra kräver ett ganska brett kunnande om Fl-studio. Börja med att läsa manualen, det kommer att ge dig en lite aning om vad de mesta i programmet gör. 🙂

//Nexustiwns

Postat

Vad jag kommer ihåg av Fl-studio 4 är att det inte har stöd för mp3. Så det du behöver göra är att konvertera den mp3a du vill remixa till wav och sedan drag n' drop till valfri kanal i FL.

• 5 månader senare...
drloop (oregistrerad)
Postat

Och dessutom är det väl egentligen ett problem. Kör ned låtarna som .WAV och konvertera i iTunes eller Widows $ Mediaplayer eller nåt....

Postat

om du ska lägga till mer Bass får du EQa upp dom lägre frekvenserna lite...

om du ska lägga till ljud måste du först få låten i rätt tempo, vilket är ganska svårt =)

Lycka till 😕

Postat

Få låten i rätt tempo behöver inte vara svårt om du har bra gehör, men det tar ett tag.

Slå i gång standard kicken i en loop och lyssna samtidigt på låten.. och försök stämm tempot därefter.

Som sagt, det kan ta ett tag men jag brukar lyckas tillslut.

Sedan kastar du bara in låten i programmet och förstärker de ljud du känner för. eller varför inte lägga på egna melodier.

^__^

• 2 veckor senare...
Postat
Tanka hem FL 5 ^^ den har stöd för mp3

Är de inte smartare att skaffa FL 7 istället?

Postat
Tanka hem FL 5 ^^ den har stöd för mp3

Är de inte smartare att skaffa FL 7 istället?

Ja om man skall snatta den från nätet vore det ju smartast

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.