Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

herre min skapare.

det var ett köp jag inte kommer att ångra på flera år.

SJUKT bra ljud. tack claes 😛

fick även hem min efterlängtade m-audio ozonic idag.

ska pilla med den lite sen lämnar jag en fullständig recension på den

mvh!

Annons
Postat

Griper med fingrarna framför monitorn och drägglar i tangentbordet. Vill ha, vill haaaa... 🙂

Postat

Kul att du blev nöjd. Jag skulle visserligen ha blivit förvånad annars, men ändå... 🙂

De är verkligen de bästa lurar jag har använt. Jag använder mina egna både i "kontrollrummet" och för film och musik när jag är uppe sent (vilka nätter är jag förresten INTE uppe sent...? 🙂🙂 )...

Postat

De är verkligen bra! Helt plötsligt hör man alla detaljer i musiken utan att det blir en gröt, kan sitta där och till exempel bara lyssna på trummorna i musiken och ignorera resten utan problem.

Postat

Har aldrig provat ultrasone proline 2500, har däremot lyssnat på AKG K701 och det var en upplevelse... inget jag skulle rekommendera för glädjelyssning men för att höra vad som är problem med en mix är de helt fenomenala.

Postat (redigerat)
De är verkligen bra! Helt plötsligt hör man alla detaljer i musiken utan att det blir en gröt, kan sitta där och till exempel bara lyssna på trummorna i musiken och ignorera resten utan problem.

precis!

sitter just nu och lyssnar på musik jag inte gillat förrut. nu låter plötsligt allt bra 😄

kanske dom är magiska ? 🙂

Redigerat av coxen
Postat

Magi är ju helt klart underskattat inom ljudtekniken, dock inte inom marknadsföring av ljudteknisk utrustning 😄 Jag måste nog testa såna lurar nån gång..

Postat

Är dom verkligen såpass bra?

hur är dom i jämnförelse med t.ex AKG k601 eller sennheiser HD650 i ungefär samma prisklass?

är ute efter ett par riktigt bra hörlurar för mixning mestadels.

Och som alltid ställer ja mig lite skeptisk till allt som hyllas så förbannat =P hehe..

eftersom alla verkar tycka dom är helt otroliga, speciellt claes 😆

å eftersom han säljer dom så blir ja ännu mer skeptisk.. hehe.. inget ont menat 😄

men är dom helt överlägsna i prisklassen och låter riktigt bra alltså? =)

Postat

Det är ju inte bara jag som påstår att de är bra, så det är inte bara säljsnack... 😆

HD650 har jag inte haft tillfälle att testa, men HD600 har jag testat och det är också bra lurar, men Proline2500 har jag en känsla att de låter mer naturtroget. Har dock inte A/B-testat dem och det är ett bra tag sedan jag testade HD600, så jag kan inte vara helt bombsäker på hur stor skillnaden är och var den ligger, men jag var definitivt inte besviken på mina Proline2500 efter att jag hade lyssnat på HD600... 😄

Postat

hehe javet att de inte bara är säljsnack =)

men ja skulle gärna vilja veta hur dom är i jämnförelse med HD650 som dessutom ligger lite under Proline2500 i pris..

Undrar om de är nån som har jämnfört dessa två nån gång å har en åsikt kanske?

Är väldigt intresserad av båda faktiskt.. så en bra deal på Proline2500 skulle helt klart få mig att överväga dom.. 😆 claes... =P

Postat
hehe javet att de inte bara är säljsnack =)

men ja skulle gärna vilja veta hur dom är i jämnförelse med HD650 som dessutom ligger lite under Proline2500 i pris..

Undrar om de är nån som har jämnfört dessa två nån gång å har en åsikt kanske?

Är väldigt intresserad av båda faktiskt.. så en bra deal på Proline2500 skulle helt klart få mig att överväga dom.. 😏 claes... =P

Jag har båda och det är inget snack, 2500 skall du ha, tyckte 650 var mkt bra MEN lite för vassa för mina öron, så när jag köpte mina 2500 blev jag mkt mkt gladare, jämförde dom också med AKG K271 som jag gillar skarpt, men Ultrasone smäller högre i alla avseenden, tydligare, mer definierade,mer klarhet i basen=man hör verkligen allt i dessa lurar!

😲

Postat

Har jämfört HD600/650 mot K601 och konstaterade att om jag skulle köpa ett par lurar för att "lyssna" på musik så skulle jag absolut köpa HD600, men om man skall höra ALLA fel så avslöjar K601 mer. Till den grad att de flesta skivor låter mer eller mindre dåligt faktiskt. Endast ett fåtal skivor låter riktigt bra i K601 och då låter de även gudomligt i bra högtalare.

Boatsman (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vad glad jag blir att du är nöjd me dina lurar!!! Får hem mina imorn eller på torsdag 🙂 Gissa från vem??

Claes förstås!!! 😛

Redigerat av Boatsman
Postat
Är dom verkligen såpass bra?

hur är dom i jämnförelse med t.ex AKG k601 eller sennheiser HD650 i ungefär samma prisklass?

är ute efter ett par riktigt bra hörlurar för mixning mestadels.

Och som alltid ställer ja mig lite skeptisk till allt som hyllas så förbannat =P hehe..

eftersom alla verkar tycka dom är helt otroliga, speciellt claes 🙂

å eftersom han säljer dom så blir ja ännu mer skeptisk.. hehe.. inget ont menat 😛

men är dom helt överlägsna i prisklassen och låter riktigt bra alltså? =)

HD650 låter BRA, men är inget att mixa i enligt mig.

dom ska man ha att lyssna på färdiga låtar i, sittandes i sin fåtölj och smutta på en wirre. 😆

att mixa i 2500 är helt sinnes. i alla fall för mig. allt går så bra och alla ljud har rätt proportioner till varandra. basen är grym. så... 🙂

Postat

Hursomhelst så får ja mina HD650 idag 😆

verkar som proline 2500 är väldigt favoriserade.. hehe..

kanske har ja köpt fel?! =P hehe

vi får se hur bra dom låter när ja får dom =) efter lite inspelande av dom förståss åxå...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.