Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som stött på problemet att bounca ner 90 min 5.1 ljud (interleaved) i Protools 7.2?

Bouncingprocessen är som vanligt..man döper fil...väljer destination och klockan räknar ner och ljudet mixas ner i realtid medans man hör det. Problemet är att när bouncen är klar och "convertad" finns ingen fysisk fil på hårddisken. Har provat starta om dator och alla interface....testat "convert after bounce" men fortfarande finns ingen fil att finna. 60 min 5.1 ljud funkar utmärkt men dessa filer är på 1.86 GB.

Pratade med digidesign support och de talade om att filen överstiger 2.0 GB gränsen och datorn kan inte hantera dessa filer.(Är detta rätt?) Men när man tex spelar in film i PT blir det filer uppemot 9 GB som funkar utmärkt. Dessutom verkar det lite konstigt att ingen stött på detta problem innan med tanke på att PT är standard program för "ljud till bild redigering". Alternativet är att spela in mixen i PT men detta ger en liten fördröjning. Fördröjningen går ju att reglera men då man "spotar" ut filen kommer den ligga på fel tidskod.

Tacksam för svar.

/Evnita

Annons
Postat

du skriver inte mac eller pc.

men frågan som infinner sig - i all välmening - hos mig är varför i herrens namn vill du göra en 90 min bounce?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.