DarkActivities Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 (redigerat) # LÅTNAMN: Tips? # ARTIST/GRUPP: DarkActivities. # GENRE: Club/House. # LÅTLÄNGD: 3:07 # KOMPOSITÖR: - # PRODUCENT: Magnus Molin (DarkActivities) # EV. MEDVERKANDE: None. # INSPELNINGSÅR: 2006. # FORMAT: mp3. # STORLEK: 3,58 MB. # STATUS: Inte klar. (demo) Hejsan hejsan!! Jag har suttit och gjort en liten låt i FL studio, nu när jag har kommit en bit på vägen vill jag veta vad ni tycker om den! det är en club/house låt! Tack på förhand! Uppdaterad!! jag har nu laggt till lite andra ljud sen den senaste demon var uppe! Bassline, ny "melodi" är nytt i den. Sen är den lite längre också .. DEMO.mp3 Redigerat 16 januari 2007 av DarkActivities
Tilly Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Låter riktigt bra! Det enda jag vill "klaga" på är clapen... Jag hade nog önskat en annan clap som låter bättre ihop med det andra 😛 Men annars lät det bra!
DarkActivities Postat 15 januari 2007 Trådstartare Postat 15 januari 2007 Det enda jag vill "klaga" på är clapen... Jag hade nog önskat en annan clap som låter bättre ihop med det andra 🙂 Yes yes!! Clapen ska fixas! 🙂 men vad tror du hade passat in bättre? ska den höras mer eller? 😛
Lexor Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Är det din första låt ?? varför inte DarkActivities.. ? 😛
DarkActivities Postat 15 januari 2007 Trådstartare Postat 15 januari 2007 Är det din första låt ?? varför inte DarkActivities.. ? 🙂 Vad menar du nu? 😛
ThomasJ Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Snyggt beat, Sådär skönt techigt. kanske inet bästa ljudbilden men detta kan bli bra, om det slipas lite på ljuden. fast man kan undra vart det skall bära efter 1.41, blir det ett ett djupt brake där o sedan snurradetpå ännudjubare in i beatet?
DarkActivities Postat 15 januari 2007 Trådstartare Postat 15 januari 2007 fast man kan undra vart det skall bära efter 1.41, blir det ett ett djupt brake där o sedan snurradetpå ännudjubare in i beatet? Jag vet inte riktigt än 🙂 Jag får se hur jag gör med den 🙂
ThomasJ Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 fast man kan undra vart det skall bära efter 1.41, blir det ett ett djupt brake där o sedan snurradetpå ännudjubare in i beatet? Jag vet inte riktigt än 🙂 Jag får se hur jag gör med den 🙂 Skall iaf bli spännande!
DarkActivities Postat 15 januari 2007 Trådstartare Postat 15 januari 2007 Nu har jag laggt till en ny liten "melodi" slinga! 😄 vet dock inte om det är värt att ladda upp den redan! men den kommer upp så snart jag har arbetat lite mer på den! och fått lite fler idéer! 😄
Nexustwins Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Bra hihats, kicken är långt för subbig. EQ:a om så det blir mer diskanter & mindre bas. En compressor för mer attack =). Tycker att det maler på, någon mer svängig bas så funkar det bättre.
Diaks (oregistrerad) Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Jag gillar den skarpt, bra groove! Mvh Diaks
Pazo Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Snyggt introt, Sen blire lite konstigare. Kicken är aningen subbig kanske. men inte nödvändigtvis, beror ju helt på smak. den e ju rätt skön ändå. ;9 Men trummorna låter för brett och det är för många saker. Allt kämpas om att slåss i ljudbilden. Skulle kunna bli riktigt skönt om du skötte ljudbilden bättre. Va äre gjort i? fick lust att remixa! 😮
DarkActivities Postat 17 januari 2007 Trådstartare Postat 17 januari 2007 Snyggt introt, Sen blire lite konstigare. Kicken är aningen subbig kanske. men inte nödvändigtvis, beror ju helt på smak. den e ju rätt skön ändå. ;9Men trummorna låter för brett och det är för många saker. Allt kämpas om att slåss i ljudbilden. Skulle kunna bli riktigt skönt om du skötte ljudbilden bättre. Va äre gjort i? fick lust att remixa! 😮 Ja den är gjord i FL studio 🙂 Tack för alla svar! 😉 Det är ju ändå min allra första "house" låt jag har gjort, har annars hållt mig till Psytrance! 🙂
trancer Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Snyggt .. men som ni andra skrivit tror inte kicken är subbig? utan att hela projektet peakas lite? Lyssna noga när kick+crash slår samtidigt.. känns som dom peakar, därför det låter konstigt. Tror din mix är lite för hög i volym så det distar typ. Låter bra annars! 😎
Nexustwins Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 (redigerat) Snyggt .. men som ni andra skrivit tror inte kicken är subbig? utan att hela projektet peakas lite? Lyssna noga när kick+crash slår samtidigt.. känns som dom peakar, därför det låter konstigt. Tror din mix är lite för hög i volym så det distar typ. Låter bra annars! 😉 Tror att det kan var både och, farsan kom ner & sa att jag skulle sänka. Fast än att jag hade så lågt jag kunde 😎. Redigerat 18 januari 2007 av Nexustwins
Rawbert Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Är det din första låt ?? varför inte DarkActivities.. ? 😉 Vad menar du nu? 😳 # LÅTNAMN: Tips? 😉
ulfsa (oregistrerad) Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Låter enormt bra - helt min stil - lägg gärna ut mer. /ulfsa
DarkActivities Postat 2 februari 2007 Trådstartare Postat 2 februari 2007 Låter enormt bra - helt min stil - lägg gärna ut mer./ulfsa Tack tack! 😆
Neko Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 (redigerat) Kicken klipper rejält. Basig och oformlig. Helt OK chord loop, men som du inte förvaltar så väl. Den blir tjatig, ta bort, variera skala ner / upp innehållet lite. Mycket pålägg men inget som riktigt får igång drivet. En mer väldisponerad basslinga skulle lyfta det lite längre. Tänk på att bygga upp en spänning i materialet. Förväntningar, lyssnaren ska nästan veta vad som kommer härnäst så att den vet när den ska sätta igång och tokröja. Det skadar inte att hålla dem på ett halster och hålla t.ex. ett filter jävligt länge. Men grunden är densamma. Tension and release. Nu matar det bara på, pryl efter pryl. Väg vilka delar som ska in. Vilken del ska in var? När? Kan man peta in det utan att använda en crash? Andra exempel är filtersvep, bitcrush, extraslag på kicken, ljudeffekt, stopp eller liknande. Redigerat 3 februari 2007 av Neko
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.