Jump to content
Annons

Använda mitt "skräpkort"?

El Hadji (oregistrerad)

Recommended Posts

El Hadji (oregistrerad)

Tänkte jag skulle använda min laptop ibland då man tex är på resande fot. Har testat att installera Sonar 6 PE och några softsynthar på den och det funkar hyfsat bortsett från lite spikar och en hel del latencyproblem. Jag har gott om minne, en snabb processor och en hyfsad HD men ljudkortet är en sunkigt Realtek AC 97. Min fråga är: Kan man använda asio4all ihop med detta kort för att åtgärda latencyproblemen?

Dela på andra sajter

Annons

du tjänar nog en del på att använda ditt kort med asio4all.. det optimala vore ju att skaffa ett billigt o bra usb/fw kort för en liten slant!!

Dela på andra sajter

Någon som har ett tips på en vettig USB variant? Får inte kosta FÖR mycket...

Jag har beställt detta kort till min bärbara, kan inte avgöra om det finns mer prisvärt kort men hört flera som är nöjda.

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...oduct_id=380150

ca 1500 kr på thomann.de

EDIT: råkade ge dej länk till en mac sida men googla: M-Audio MobilePre USB så finns en del läsning.

EDIT2: kolla in på musikbörsens hemsida, dom hadde beg. sådant/dådana kort för runt 1000-lappen, såg detta efter jag beställde mitt kort.

Lycka till

Redigerat av Kurt Cobain
Dela på andra sajter

Prova du med bara asio4all först. Har kört detta med mycket gott resultat på flera datorer med inbyggda ljudkort.

Ska du ha datorn att resa med och ska köpa ett extra ljudkort är det nog smidigast att köpa ett som passar i cardbus (heter den så) porten. Finns från t ex Creative, som detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=40484 Fick helt ok betyg när det testades i studio. EMU har också ett lite dyrare som ska vara bra.

Dela på andra sajter

El Hadji (oregistrerad)

Vill bara meddela att asio4all "did the trick" för mina behov... Känns som jag bytt ljudkort i burken! Vill återigen tacka för hjälpen! 😄

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.