Jump to content
Annons

Elakustisk bas

musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Undrar var man kan finna en lämplig elakustisk bas. En sån som man kan spela ganska volymstarkt på rent akustiskt, men som samtidigt går att koppla in till elen.

Tittar man hos Luthman, så finner man bara 2-3 modeler, varav Epiphones är en:

101349.jpg

Epiphone El Segundo i natur. Epihonic-Six preamp med inbyggd Piezo Shadow- mik säger mig ingenting. E d bra? Luthmans riktpris: 6200 SEK.

Vad finns det för elakustiska alternativa modeller? Helst billigare...

😏

Dela på andra sajter

Annons

piezomikrofon e kontaktmikrofon.

det låter inge vidare vanligtvis..men på akustisk bas, sån som ovan, kan de låta helt ok!!

märket morgan, har ngra basar som låter helt ok, och är rätt sköna o spela på!

kostar inte så mkt..!!

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag har hittat några fler nu, hos min favvosite Imuso: Crafter, Ibanez, Ovation, Fender. Crafter i gran och ask var ett fynd. £249+frakt=3700 SEK. Ibanez hade de också till bra priser, £146+frakt=2300 SEK resp £195+frakt=2900 SEK.

Med tanke på att en känd musikhandlarkedja här i Sverige tar 3800 SEK resp 5000 SEK för Ibanezerna, så...

😆

Dela på andra sajter

Basisten i bandet köpte en Ibanez AEB8E. Gav 2700kr i butik om jag inte minns fel. Hursomhelst tycker jag den är grymt prisvärd. Låter helt ok och är skön att spela på. Däremot kan jag inte påstå att den är jättestark i ljudet rent akustiskt. Den får problem att överrösta en akustisk gitarr.

Redigerat av rainydays
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Basisten i bandet köpte en Ibanez AEB8E. Gav 2700kr i butik om jag inte minns fel. Hursomhelst tycker jag den är grymt prisvärd. Låter helt ok och är skön att spela på. Däremot kan jag inte påstå att den är jättestark i ljudet rent akustiskt. Den får problem att överrösta en akustisk gitarr.

Intressant!! Den modellen är den man kan skicka efter från England för 2300 SEK inkl. frakt. Fast 2700 SEK i butik i Sverige var ju ett bra pris det också!

Crafter undrar jag lite över. Såg att Katie Melua Band använder sig av det märket. Det är ett brittiskt märke va? Men när jag sökte på google så hittade jag inte en enda svensk butik som har det märket! Däremot var de löjligt billiga, både basarna och gitarrerna, och några estetiskt påkostade också. Den där Crafter 400EQ elektroakustiska basen med grantopp och ask i övrigt för 3700 SEK från Imuso, UK, jag undrar vad den skulle ha kostat om den fördes av någon musikkedja här i landet.... 6900 SEK? Här e den förresten:

AG00387.jpg

😄

:musik

Redigerat av musik
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.