staffan74 Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 Grupp Drunken State feat In out of sync brainbender Titel: Creative hands Format: MP3 Längd: 2.55 Inspelningsprogram; Cubse studio 4, Sonar 5, reason, Reaktor, Korg Legacy, Emulator X ljudkort, Vstation Här kommer den sista låten i serien med Drunken State. Vad tycks? Vad skulle kunna bli bättre? MVH ALR CREATIVEmp3_.mp3
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Bra kaos för den som gillar kaos. Hör det till genren att sakna botten och bas? Med ordentlig pump-mastering kunde det bli mera drive, för nu saknas det. Fast man drar upp volymen blir det bara volym, inte drive.
Emulator Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 gillar framförallt i början när den kommer igång lite...låten skulle må bra av att skäras i lite frekvensmässigt tror jag, nu känns det som massvis av ljud tröngs runt mid ånstans. Nåt inom mig gillar sånt här 😮
Jejje Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Låter skönt stökigt men soundet lämnar ju mycket att önska. Låter väldigt mono och grötigt och inget tryck i över huvud taget.
Grebdnull Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Precis som föregående inlägg påtalar så saknas det botten och rymd i mixen. Men om man bortser från det och ser till låten i sig så är det en kalaslåt! Jag älskar sån här industri/body. Sköna Skinny Puppy och Front Line Assembly vibbar. Gött jobbat 😳
staffan74 Postat 16 januari 2007 Trådstartare Postat 16 januari 2007 Tackar för svaren! Vi har varit så fokuserade på att få till timestretching och synthljud plus samples så mixen har nog lidit lite. Bas och rymd saknas definitivt, ska fixa till det utan det blir som Korn eller NIN ALR
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.