Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Grupp Drunken State feat In out of sync brainbender

Titel: Creative hands

Format: MP3

Längd: 2.55

Inspelningsprogram; Cubse studio 4, Sonar 5, reason, Reaktor, Korg Legacy, Emulator X ljudkort, Vstation

Här kommer den sista låten i serien med Drunken State. Vad tycks? Vad skulle kunna bli bättre?

MVH ALR

CREATIVEmp3_.mp3

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Bra kaos för den som gillar kaos. Hör det till genren att sakna botten och bas? Med ordentlig pump-mastering kunde det bli mera drive, för nu saknas det. Fast man drar upp volymen blir det bara volym, inte drive.

Postat

gillar framförallt i början när den kommer igång lite...låten skulle må bra av att skäras i lite frekvensmässigt tror jag, nu känns det som massvis av ljud tröngs runt mid ånstans.

Nåt inom mig gillar sånt här 😮

Postat

Låter skönt stökigt men soundet lämnar ju mycket att önska. Låter väldigt mono och grötigt och inget tryck i över huvud taget.

Postat

Precis som föregående inlägg påtalar så saknas det botten och rymd i mixen. Men om man bortser från det och ser till låten i sig så är det en kalaslåt! Jag älskar sån här industri/body. Sköna Skinny Puppy och Front Line Assembly vibbar. Gött jobbat 😳

Postat

Tackar för svaren!

Vi har varit så fokuserade på att få till timestretching och synthljud plus samples så mixen har nog lidit lite.

Bas och rymd saknas definitivt, ska fixa till det utan det blir som Korn eller NIN

ALR

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.