Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Tas ist tas question!

ARTIST/GRUPP: Skånsk misär (jag och några grabbar)

GENRE: Progressiv tramsrock

LÅTLÄNGD: 7:09

KOMPOSITÖR: Jag och två andra killar

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006, mixad 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 8,2 MB

STATUS: Färdig

LÅTLÄNK: http://www.t3rbo.com/audio/view.php?play=c...3aa6bf9eab824f9

Den här låten gjorde jag och två killar i min gamla klass för att spela upp för musikläraren för att höja betyget. Vi spelade in den i Garageband i våras, men det är först nu som jag har fört över den till Logic och mixad klart den. Äntligen! 😄

Att den är så lång och relativt osammanhängande beror på att alla ville stajla med solon och grejer... Jag är den vänstra gitarren och ledsången. Vi var väldigt slarviga när vi spelade in den, men jag tycker ändå att jag lyckats fixa till det mesta i mixen så det låter rätt okej. Att det är extremt omogen text är inte mitt fel. 😳

Aja, nog med skitsnack.

Redigerat av Dingbats
Annons
Postat
Shit vilket jobbigt filhotell. Dessutom 10 kb i nerladdningshastighet. Jag lyssnar en annan dag.....

Lägg upp låten på annat ställe.... jobbigt att tryck NEXT 5 gånger för att sen vänta i 10 min innan den har laddats hem.

Fixat! Bytte hotell. Nu går det snabbt.

Postat (redigerat)

Du är en mycket sjuk människa 😄 (med tanke på texten)

Punkigt i alla fall, och taktbyten är aldrig fel. Och ja visst, vilken genre, hmmm. Inte vet jag i alla fall.

Just det, en sak till, ska man sjunga penis, bajs m.m. så får du inte låta som nyutexaminerad från missionskyrkans gosskör 🙂 Mer bajs i rösten liksom..

Redigerat av Wernborg
Postat
Du är en mycket sjuk människa 😛 (med tanke på texten)

Tja, det var mestadels mina polare som skrev texten, men visst, jag var med på den också 😉

Just det, en sak till, ska man sjunga penis, bajs m.m. så får du inte låta som nyutexaminerad från missionskyrkans gosskör  😎  Mer bajs i rösten liksom..

Haha! Naej, vet inte riktigt, jag tycker det passade.

Ingen som vill klaga på mixen då?

Postat (redigerat)

Vill hemskt gärna lyssna men det vill inte funka. Kan du ladda upp den här på studio? Eller adda mig på MSN och skicka den där. sebbe dot a at telia dot com

Redigerat av Overkill
Postat
Vill hemskt gärna lyssna men det vill inte funka. Kan du ladda upp den här på studio? Eller adda mig på MSN och skicka den där. sebbe dot a at telia dot com

Äsch. Den är för stor för att ladda upp här. Jag brukar inte kunna skicka filer över MSN. Jag kan prova att skicka den via mejl så får du säga till om det funkar. Jag gör det nu.

Postat

Hmmm, låter VÄLDIGT tunt! Håller nog med om att om du ska ha en sån här text så ska du nog sjunga på ett annat sätt.

Postat
Hmmm, låter VÄLDIGT tunt! Håller nog med om att om du ska ha en sån här text så ska du nog sjunga på ett annat sätt.

Tunt sångmässigt menar du? Tja, det var väl inte den seriösaste av låtar så själva textframförandet las väl egentligen inte så stor vikt vid, det var mest själva grejen.

Postat

Tunt sångmässigt menar du? Tja, det var väl inte den seriösaste av låtar så själva textframförandet las väl egentligen inte så stor vikt vid, det var mest själva grejen.

nä, alltså tunt rent soundmässigt. I alla fall i mina högtalare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.