TobbeE Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 JAg kör mbox samt ProTools LE har gjort det ett tag men jag vill kunna styra mina hårdvaru synthar via midi hur gör jag detta i protools? kan man göra det som i cubase VST som jag kan ut o innan men tydligen inte kan använda på samma data ja kör protools me .. finns det någon bra trummplugin till protools ? mvh Tobbe
Tobbe Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 Skicka ut midi från önskad midikanal till en valfir utgång på ditt/något av dina ljudkort (detta gör du på knappen under där du väljer ingång) koppla sedan i den externa grej till denna utgång. Det finns trummor i SPLE som är oki. Prova dessa.
chrisB Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 jag vill kunna styra mina hårdvaru synthar via midi hur gör jag detta i protools? finns det någon bra trummplugin till protools ? precis som i cubase: skapa ett midispår, välj vilken port samt vilken midikanal. trumpluggs till PT finns samma som de vanligaste till Cubase: stylus, bfd, etc de kan använda VST pluggar med en vst2rtas wrapper.
TobbeE Postat 13 augusti 2004 Trådstartare Postat 13 augusti 2004 okej tack för hjälpen är det bara att högerklicka på en kanal och göra om den till en midikanal eller ? mvh Tobbe
DonRickardo Postat 17 augusti 2004 Postat 17 augusti 2004 okej tack för hjälpen är det bara att högerklicka på en kanal och göra om den till en midikanal eller ? mvh Tobbe Du väljer "New Track" under första menyn. Och sedan väljer du MIDI i rullistan längst till höger...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.