Wernborg Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 (redigerat) Det vore nästan kriminellt att missa kvällens (070114) konsert i SVT1 med Miles Davis. // Steffo Miles Davis - live at the Isle of Wight Tid: 21:15-22:45 SVT1 Amerikansk konsertdokumentär från 2004. Miles Davis framträdande inför 600 000 skrikande fans på Isle of Wight 1970 var kulmen på en mycket speciell resa. Jazzgiganten Davis började söka nya musikaliska uttryck i slutet på 1960-talet. Han inspirerades av vad han hörde på radio och på gatorna, och alldeles särskilt av Jimi Hendrix musik. Davis började använda elektriskt piano och gitarr, blandade rock och funkrytmer med jazzimprovisationer. Filmaren Murray Lerner fångar här upp den stora händelsen. Filmen innehåller förutom konserten också kommentarer från andra artister som var med 1970: Chick Corea, Keith Jarett, Dave Holland och Gary Bartz. Redigerat 14 januari 2007 av Wernborg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 14 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 14 januari 2007 Aj fan. Videon är trasig. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 ja det får man inte missa! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Bra tips wernborg! Var detta från en jazzfestival? Har ju sett Hendrix/Jethro tull mm från 1970 och samma hak...Hendrix såg ledsen ut/nere, dog ju kort efter...Jethro Tull dvd´n är sviiiinbra!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Ja, tack för tipset! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 14 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 14 januari 2007 Bra tips wernborg!Var detta från en jazzfestival? Har ju sett Hendrix/Jethro tull mm från 1970 och samma hak...Hendrix såg ledsen ut/nere, dog ju kort efter...Jethro Tull dvd´n är sviiiinbra!!! Japp, från en festival. Konserten finns som DVD och heter "A Different Kind of Blue" Har hört en intervju med Miles kort innan Hendrix dog där han sa sig vilja spela ihop med honom. Det hade vutt nått.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 tack för tips! ställer klockan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Åh! Ska ta och spela in! Hoppas inte videon krånglar. Tack för tipset! Mvh/Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 OMG!!! jag blir helt till mig nu!! jesus amalia!!!!!!! måste ringa alla jag känner.. TACK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Jag säger bara: SVT .. 🙂 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Jag säger bara:SVT .. 🙂 /Daniel isf gör jag med det..!! 🙂 svt är bra, men dyrt.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Grymt skoj att se! Santana är dock en tönt. Satt med ett stort léende på läpparna genom hela konserten och tyckte det hade gått 5 minuter när det plötsligt var slut. Tidernas kaxigaste avslut av Majls dessutom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 fy fan va bra. jag blev rörd av att se denna konsert.. nostalgi.. för en som var liten då han dog.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 14 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 14 januari 2007 Mycket skoj. Fan vilken overklig konsert, 600000 pers liksom 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 jo precis.. iofs var det en mängd stora band/artister innan med.. men ändå.. och i england.. 😆 galet.. men fruktansvärt bra!! nu ska min miles affisch upp i kontrollrummet.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 och en annan fick inte se ett skit satan eftersom strömmen gick igen och var borta hela natten, går den i repris månne??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 och en annan fick inte se ett skit satan eftersom strömmen gick igen och var borta hela natten, går den i repris månne??? naaaw.. stackare.. 😄 kanske.. florre..vad gör du i veckan!?? jag kanske kommer ner en sväng o hälsar på.. !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 jag jobbar på i källaren..kom du bara, vore kul att ses igen! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 jag jobbar på i källaren..kom du bara, vore kul att ses igen! 😛 jo precis.. hinka lite pilsner o de.. 😎 fan ja e kattvakt .. men de går väl o ordna.. 😉 vad sägs om onsdag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 passar utmärkt...katten klarar sig i ca 3 veckor om du bara ställer fram vatten... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.