Jump to content
Annons

Lyckat samarbete

DrRobert

Recommended Posts

* LÅTNAMN:You Got Problems

* ARTIST/GRUPP: DrRobert

* GENRE: Pop/Rock

* LÅTLÄNGD:3.35

* KOMPOSITÖR:DrRobert

* PRODUCENT:DrRobert

* EV. MEDVERKANDE:sixties på bas

* INSPELNINGSÅR:2007

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 8.21 mb

* STATUS: Färdig demo (Efter bästa kunnande från min sida)

* LÅTLÄNK:

Hej! En ny låt som Sixties var snäll nog och ställde upp och spelade bas på. Mixade klart den inatt så jag tänkte visa upp den här. Är intresserad av vad ni tycker om låten och mixningen, främst låten. Jag är rookie på mixning......

Låten i sig är lite av en tribute till Van morrison och om ni hör varför i texten så får ni extrapoäng!

Tack än en gång Sixties!

Redigerat av DrRobert
Dela på andra sajter

Annons

Bra att du tog bort basen i början, tänkte precis när jag började lyssna att så borde de vara.

En ny låt som Sixties var snäll nog och ställde upp och spelade bas på

kul att jag kunde hjälpa till så du fick låten färdig.

Dela på andra sajter

Känns som det är lite problem med svänget..trummorna tror jag det är som gör att det stakar sig..

Sången med orden surrounding you, inside of you, true, osv försök göra dem lite olika i avsluten.. du hänger kvar för länge i dem sas det blir lite segt!..annars tror jag detta kan bli en bra låt..rätt trummor till och mer bestämd tight sång..

Lycka till...

Dela på andra sajter

Hej och tack! Trummorna är från Drumcore så det förklarar väl det lite......

Sången är under all kritik eftersom det är jag som sjunger och jag kan inte som ni hör. Jag söker ständigt efter människr som vill sjunga på mina låtar, eller tillföra något annat skoj.

Tack

Dela på andra sajter

Hej och tack! Trummorna är från Drumcore så det förklarar väl det lite......

Sången är under all kritik eftersom det är jag som sjunger och jag kan inte som ni hör. Jag söker ständigt efter människr som vill sjunga på mina låtar, eller tillföra något annat skoj.

Tack

Jag tror visst att du kan sjunga..öva och tighta till..prova lite olika sätt att frasera plus jobba på tonklangen..sjung om den här låten ett antal ggr och sjung hela stycket! gå inte in i detaljerna för mycket utan sjung hela stycket för att få det att flyta..kör gång på gång..spela in och lyssna om igen och om igen....öva ger färdighet..och visst kan du!...så kör på bara!

Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Känns som det är lite problem med svänget..trummorna tror jag det är som gör att det stakar sig..

Jag reagerade genast på samma sak. Jag tycker det verkar som om bas-spåret är sent hela låten igenom. Flytta bas-spåret bakåt några millisekunder i taget tills det blir bätre? Det låter snubblande liksom.

Angående basen. Mera kompressor på det hela. Och lite mera botten genom eq. Nu är den väldigt rytmisk, men inte basisk.

Och så saknar jag mera samarbete mellan basgången och bastrumman, för att få lite mera drive.

Redigerat av tsmalmbe
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.