Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

och jag började min studiotid med min nyinköpta AMIGA (innan hade jag Commodore 128) och med det underbara midi-sequencer programmet Bars&Pipes plus min ROLAND synth XP-nånting (50 kanske)...kostade 17000kronor då...nån mer här som har använt Bars&Pipes????

Bifogar även en skärmdump av programmet.....det var tider....

barspipes.gif

och här är hela programmet till AMIGA:n på TVÅ disketter 😉

Annons
Postat (redigerat)

Ja herregud vilka tider! Tog mig också igenom Commodores arsenal fast via C64 till Amiga just året 1990. Jag var dock helt insnöad på trackers; Spenderade dag och natt i SoundTracker, NoiseTracker, till slut ProTracker och försökte skapa coola beats.

Redigerat av Rix
Postat

Jär är för ung... det ända jag kom ihåg var från 1990 var fotbolls VM och VM-låten. Det slår en dock att så mycket har det inte hänt rent layout mässigt.

Postat

Körde Atari jag. Började i min fars studo där han hade en Atari Mega ST4 med Cubase 2.0 och Creator SL. Alla ljud alstrades av en Kawai K1m (Bordsmodulen) och en Roland TR606 trummaskin. Har kvar allt i min studio och använder fortfarande Atarin till MIDI. 😉

qbmain.gif

Cubase Atari 🙂

//Farbror Blå

Postat

Yepp, körde mycket med bars & pipes. Bytte upp mig från C64 till Amiga 4000. Då och länge därefter piskade det skiten ur pc:n.

Postat
Körde Atari jag. Började i min fars studo där han hade en Atari Mega ST4 med Cubase 2.0 och Creator SL. Alla ljud alstrades av en Kawai K1m (Bordsmodulen) och en Roland TR606 trummaskin. Har kvar allt i min studio och använder fortfarande Atarin till MIDI.    😆

Cubase Atari 😎

//Farbror Blå

den version använde jag också med vårt band i studion...tillsammans då med en 4-tracks kassettporta där man var tvungen och pinga tre kanaler till en såfort man hade fyllt de

Postat

Jag gjorde alldrig musik själv på den tiden, jag bara petade lite i Cubase och Creator för att testa. Blev mer allvar runt 1999 då jag köpte en 450mhz Dell 😄. Körde Cubase VST/24 då...

//Farbror Blå

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.