alexfree Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 och jag började min studiotid med min nyinköpta AMIGA (innan hade jag Commodore 128) och med det underbara midi-sequencer programmet Bars&Pipes plus min ROLAND synth XP-nånting (50 kanske)...kostade 17000kronor då...nån mer här som har använt Bars&Pipes???? Bifogar även en skärmdump av programmet.....det var tider.... och här är hela programmet till AMIGA:n på TVÅ disketter 😉
Rix Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 (redigerat) Ja herregud vilka tider! Tog mig också igenom Commodores arsenal fast via C64 till Amiga just året 1990. Jag var dock helt insnöad på trackers; Spenderade dag och natt i SoundTracker, NoiseTracker, till slut ProTracker och försökte skapa coola beats. Redigerat 12 augusti 2004 av Rix
Tobbe Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 Jär är för ung... det ända jag kom ihåg var från 1990 var fotbolls VM och VM-låten. Det slår en dock att så mycket har det inte hänt rent layout mässigt.
Farbror_Blå Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 Körde Atari jag. Började i min fars studo där han hade en Atari Mega ST4 med Cubase 2.0 och Creator SL. Alla ljud alstrades av en Kawai K1m (Bordsmodulen) och en Roland TR606 trummaskin. Har kvar allt i min studio och använder fortfarande Atarin till MIDI. 😉 Cubase Atari 🙂 //Farbror Blå
bassman Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 Yepp, körde mycket med bars & pipes. Bytte upp mig från C64 till Amiga 4000. Då och länge därefter piskade det skiten ur pc:n.
alexfree Postat 13 augusti 2004 Trådstartare Postat 13 augusti 2004 Körde Atari jag. Började i min fars studo där han hade en Atari Mega ST4 med Cubase 2.0 och Creator SL. Alla ljud alstrades av en Kawai K1m (Bordsmodulen) och en Roland TR606 trummaskin. Har kvar allt i min studio och använder fortfarande Atarin till MIDI. 😆 Cubase Atari 😎 //Farbror Blå den version använde jag också med vårt band i studion...tillsammans då med en 4-tracks kassettporta där man var tvungen och pinga tre kanaler till en såfort man hade fyllt de
Egghuvud Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Bifogar även en skärmdump av programmet.....det var tider.... Det ser lite ... trallvänligt ut! 😆
Tokas Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Själv så var mitt första musikprogram Fast Tracker II. Man ganske är för ung att snacka nostalgi... 😄
MusikMakaren Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen över att jag hade musikalisk time-out på 90-talet...ser väldigt ..... öhhhh ..... ut..... /Jan Olof
Farbror_Blå Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Jag gjorde alldrig musik själv på den tiden, jag bara petade lite i Cubase och Creator för att testa. Blev mer allvar runt 1999 då jag köpte en 450mhz Dell 😄. Körde Cubase VST/24 då... //Farbror Blå
Ampeg Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Bars & pipes på en Amiga 500 med extraminne och en 40Meg hårddisk 😱 Grymt fräckt!! /Fralle
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.