Jump to content
Annons

Co-writer och medmusikant sökes!

Recommended Posts

troubadour (oregistrerad)
Postat

Hej alla!

Jag är en ganska erfaren singer-songwriter, gitarrist och arrangör som söker någon att skriva musik och text tillsammans med i form av en låtskrivarduo -- och kanske spela in en och annan skiva också med extra musiker. Jag är baserad i Nordvästskåne.

Det är naturligtvis främst musik på engelska det handlar om, och stilen är väl närmast att beteckna som en blandning mellan engelsk folk-rock, pop, country-rock, ragtime, blues, akustisk folk och visa.

Min favoritsyssla är att experimentera med akustiska ballader där man gärna kan slänga in en stråkkvartett, men gillar också att bryta av med rockigare saker, antingen i blues- och ragtimeköret eller med mer soulrock-sting och med blås i bakgrunden (exempelvis saxofon kombinerat med trombon) a la gruppen Chicago.

De lugnare låtarna påminner väl mest om Beatles när de var på sitt mest akustiska och melankoliska humör. Det är tidigt 70-tal som gäller!

Brukar gärna sångstämmor och gillar att knåpa med oväntade, stämningsfyllda ackord. Kan dock också rocka till det på ett opretentiöst sätt. Låtarnas karaktär får styra uttryck och instrumentering!

Ja, jag vet att det här låter smalt, men nog borde det finnas ännu ännu en övervintrad likasinnad som vill skriva (och kanske spela in) ihop på semi-professionell basis (utan krav på att invadera jordklotet och ställa upp i melodifestivalen eller Idol).

Om du känner dig manad, hör av dig!

Man eller kvinna spelar ingen roll - det är hur man funkar och spelar ihop som är primärt.

• 5 månader senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.