Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla skulle behöva hjälp med mitt maudio audiophile 2496.

Byggde ny dator och flyttade över mitt ljudkort. laddade ner senaste drivarna från maudios hemsida och nu får jag bara brum ur kortet. windows säger att det inte finns några konflickter är det någon som vet hur man löser detta?

tack på förhand

Gustaf

Annons
Postat
Hej alla skulle behöva hjälp med mitt maudio audiophile 2496.

Byggde ny dator och flyttade över mitt ljudkort. laddade ner senaste drivarna från maudios hemsida och nu får jag bara brum ur kortet. windows säger att det inte finns några konflickter är det någon som vet hur man löser detta?

tack på förhand

Gustaf

brummar det även när du inte har något inkopplat till kortet.

du har större chans att få hjälp om du anstränger dig för att redogöra för relevanta saker runt omkring.

Postat

Eftersom du använt kortet tidihgare så utesluter jag att du har kopplat fel på något sätt.

På din beskrivning får jag då intrycket att du kan ha ett hårdvarufel. Alltså att det hänt något med ljudkortet.

Prova att ta loss ljudkortet och tryck sedan ner det igen i busskontakten på moderkortet så att du vet att det är korrekt monterat med bra kontakt både i bussen och till chassit.

Hur hög är utnivån på "brumsignalen"? Svagt "bakgrundsbrum" eller kraftigare?

Använde du ett antistatband från handleden till jord när du monterade datorn?

Är sladdarna OK med korrekt jord?

Postat

Provade idag med att sätta i kortet i en annan pci plats då blev det helt plötsligt liv i kortet. men jag har fortfarande en svagt 50hz brum. dessutom så får jag ingen in signal i kortet vad gör jag för fel? datorn är inte i ett jordat uttag har det någon betydelse?

Postat

det är nog utaget som du får brummet från.Musik dator = jordat utag.

Hoppasatt det funkar sedan..

ynot

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.