Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har lyssnat lite på mind voice skiva där det utlovas att man kan "öka sitt röstomfång till något man bara kunnat drömma om" i fullröst.

Är det någon som lyssnat på skivan? Tycker det låter som att sångerskan i flera av övningarna i de högre tonerna går över till den ljusare tekniken (kommer ej på namnet) istället för att sjunga kvar med bröströsten.

Sen har jag även lyssnat lite på komplett sång teknik skivan och har lite svårt för att höra skillnandena på Curbing och Overdrive. Lysnnar man igenom exempeln hon tar upp för att uppnå dessa tekniker låter dom nästa likadant.

Belting röster förstår jag inte alls hur den ska låta.

Lyssnar jag på mig själv när jag sjunger känns det som jag har 3st lägen, 1 lågt läge, ett mellan läge. För att komma upp till C och högre så byter jag teknik och det låter mer pipigt och inte alls lika starkt som mina andra tekniker, är det detta som Cathrine kallar Belting?

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.