Jump to content
Annons

En The Damned influerad låt...

Recommended Posts

Hej Här kommer ännu en låt till min Punk tribut compilation... Jag behöver råd hur man kan få övergången till det lugnare partiet att låta mer naturligt..

LÅTNAMN: Victoria

ARTIST/GRUPP: Bajenuffe @ Legalizers S-S

GENRE:Punk

LÅTLÄNGD:3+

KOMPOSITÖR:Bajenuffe

PRODUCENT:Bajenuffe

EV. MEDVERKANDE:Nilla

INSPELNINGSÅR:2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.5mb

STATUS: Skiss

Låten handlar om Victoria.. Vilken Victoria jag syftar på kan ni ju alltid gissa på. Den är även ett bidrag till Captain Sensibles Blah party.

Text (Viktigt då det rullar på rätt bra)

Victoria

Too much time up in the air

Stop flattering yourself your life ain’t that big deal to me

Eyes wanderin’ off so far away. Words are hard to say

in combinations greater than 3

I can’t stand it

You want this bit

See it might fits

On your jigsaw puzzled body

Victoria

Who needs a comment from Victoria

Ingnorance packaged with a gloria

Victoria..

Victoria

Who wants be caught kissing Victoria

have to be listening to Victoria

While she goes

Blah Blah Blah Blah Blaaah

Trippin high on botox shots

Those scilicon lips will definately not, replace a natural smile

Having sex in bars makes dead men tic

Scandal hyping media trick turns sickness to style.

Chorus

This isn’t who I used to be mirror oh mirror on the wall

Is This really what I want them to see was it worth it at all

viktoria.mp3

Redigerat av Bajenuffe1
Dela på andra sajter

Annons

Musiken funkar bra. Sången har dock vissa problem, både rent tekniskt och mixmässigt. Sången är lite otight på vissa ställen särskilt i verserna. Tycker också att du ska "sjunga ut" mer så kommer du nog ifrån mycket av svajigheten också. Kanske höja någon tonart? Rent mixmässigt så är sången väldigt hög i verserna för att sedan nästan försvinna helt i pre-chorusen.

Jobba på med detta så blir det bra!

Dela på andra sajter

Bra råd ang mix och sång, dock så vill jag inte höja tonarten för det är en låt som skall låta som The Damned och höjer man tonarten så blir det inte mycket "Dave Vanian" kvar.

Captain Sensible har skickat en signad T-shirt som tack för låten... E inte det lite ball?:-)

/Uffe

Dela på andra sajter

Verserna är kanon. Refrängerna grötiga fast rätt coola på något sätt. Men det är absolut där du ska sätta in stöten. Sången är lagom nivå i förhållande till musiken på verserna tycker jag. Det var så det lät! Fin sång för övrigt 😎

Dela på andra sajter

DEt låter riktigt bra, lyssnade på The black album idag och fattar hur du tänkt att det ska låta. tror refrängen behöver fyllas med fler olika röster. ska prova att sjunga in en kör så kan jag skicka den till dig så får du en röst till iallafall.

Dela på andra sajter

Minns den låten anorlunda. Helt annorlunda. Men det du gör är oxå mycket bra.

Lyssnade mycket på grisskivan då med modern till våra gemensamma barn. En moder som för övrigt hade ett band med Freddi Wadling och körade med Pink Champagne. Vi älskade varandra över vett och sanns men det är historia nu. Det som finns kvar är en stor kärlek till the Damned ett av dom mest underskattade banden idag och i synerhet 'grisskivan'.

Grymt bra inspelning och allt gott!

Edit: Jag mins fel angående låten var nog Gloria. Grymt bra i alla fall.

Redigerat av DivineCo
Dela på andra sajter

Låter inte så mycket punk i mina öron - mer 80-talspop med möjliga punkinfluenser. Sången går fram dåligt fram i vissa partier, särskilt under;

I can’t stand it

You want this bit

See it might fits

On your jigsaw puzzled body

Annars lite snällt producerat/mixat... men kul att du kom med på samlingen då!

Dela på andra sajter

Tack för alla råd och vänliga ord.... Dock så är det väl ingen somifrågasätter huruvida The Damned är ett Punkband eller inte... Att punk går i 210 km/t är en missuppfattning av den grövsta arten.. Tycker det snarare är en attityd som skapar begreppet punk... Band som The Clash, The Damned, Ruts, Stiff little fingers är väl självutnämnda punkgäng... Det är allt skräp som skapades efter det som den allmänna oppinionen har i åtanke... Precis som några av er nämnde så är både The Black Album och Strawberries av The Damned två av de vassaste punkplattorna i historien enligt mitt tycke och det är där och skivorna innan som jag har mitt hjärta... Tycker jag träffat de plattorna ganska bra.

/Uffe

Dela på andra sajter

Bra låt!...dock är sången lite hit och dit och känns lite kantig...i första refrängdelen blev det nästan lite grötigt mummel...få fram sången lite mer och tighta till den så blir det toppenbra!

Dela på andra sajter

Ok.. Jag har avsevärda problem att få till mixen på refrängen, men nu är låten klar dock med ganska kass mix.

Min kära flickvän medverkar nu på det lugna partiet och det kanske är tur att någon med sångröst medverkar..hehe..

Skicka gärna mer konkreta mixförslag med hur att skära frekvenserna på de olika spåren, effekter o.s.v.

Tack för all hjälp!

/Uffe

P:S Detta är mitt bidrag till Punkfestivalen!!!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.