Gilbert Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Claes, här har du en länk där du hittar info om hur de mäter, det verkar seriöst enligt vad jag förstår. Det ser ju rimligt seriöst ut, men jag undrar varför de använder en massa enskilda toner i stället för brus? Brus borde ge en bättre bild av hur det ser ut när man lyssnar på musik, medan ett stort antal toner bara visar hur det ser ut just med en enda ton i taget, helt utan samspel med närliggande frekvenser, som det ju blir när man spelar upp musik... Hur det är när det gäller lurar vet jag inte men när det gäller rum (iallafall i det lägre registret) så använd sinusar för att resonanser skall hinna nå max amplitud (även om de oftast inte hinner det iallafall eftersom det i vissa fall tar upp till 700ms innan en stående våg når sitt max, men det är hursomhelst bättre än ett brus som ger väldigt korta pulser vid olika frekvenser). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 akg lurarna går fetbort!!'dom går sönder aslätt, låter "för bra" dvs, allt låter bra i dom lurarna..plus att när man har dom på sig får man en fet jädra båge över huvet me.. 😕 du är för söt när du är upprörd. håller faktiskt inte med om att de går sönder lätt. har misshandlat mina i snart 6 år och jag är förvånad att inget hänt med dem. och om det väl skulle hända något så är ju varenda liten smådel utbytbar till skillnad från många andra billigare lurar som man får slänga om de går sönder nånstans eftersom allt är gjutet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Allt låter för bra?? 😕 Va? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 akg lurarna går fetbort!!'dom går sönder aslätt, låter "för bra" dvs, allt låter bra i dom lurarna..plus att när man har dom på sig får man en fet jädra båge över huvet me.. 😕 du är för söt när du är upprörd. håller faktiskt inte med om att de går sönder lätt. har misshandlat mina i snart 6 år och jag är förvånad att inget hänt med dem. och om det väl skulle hända något så är ju varenda liten smådel utbytbar till skillnad från många andra billigare lurar som man får slänga om de går sönder nånstans eftersom allt är gjutet. haha vad bra det.. 😄 hehe ok, smaken är ju delad när det gäller lyssning.. 😆 har haft mina typ 2 år o nu tappade jag dom i golvet från typ 1 m höjd o då lossnar en plastgrejj som sitter runt ena kåpan... dom funkar o sitter kvar, men den ringen är störande att den gick sönder. ska ju vara "kvalitetslurar"!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Allt låter för bra?? 😕 Va? 😆 dom färgar som fan, så att allt låter bra.. typiskt nittiotalshögtalarfenomen.. vilken mix man än spelar upp låter den bra.. bra att mixa i!? näe.. jag vill ha hörlurar och högtalare som har en någorlunda rak frekvenskurva..(eller ett par ns10:or.. 😄 ) dvs inte som akg-lurarna där allt låter typ mastrat med dyraste outboarden som finns.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Har själv ett par Beyerdynamic DT 250 och tycker dom funkar jävligt bra! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalaslemuren Postat 17 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2007 (redigerat) Det kan ju vara så att anledningen till att jag upplever som som basiga är att mina gamla lurar inte var det och att högtalarna till min stereo har 180 mm-element (typ 7") och går ner till 38 Hz. Det kanske bara är jag som inte är van vid all bas men jag tycker att basen hamnar framför och ovanför (?) i ljudbilden på något sätt. Drog på "(What's the story) Morning glory ?" med Oasis som jag tror jag vet hur den låter men nu låter det som basen prioriterats i mixen. "The Fragile" med NIN låter också väldigt basig, samma sak med "Apetite for destruction" av G'N'R och "Sardjentpepper" med KSMB (gamla klassiker). Tog några skivor som jag lyssnat mycket på och som är hyffsat olika i ljudbild och lyssnade genom en marantz cd5001 direkt genom den inbyggda hörlursförstärkaren. Men men, man kanske vänjer sig.. Hittade en bild med frekvensrespons på en rysk sida: Här ser det ut som basen dominerar. EDIT: Detta gäller alltså Beyerdynamic DT 250 Redigerat 17 januari 2007 av kalaslemuren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.