Bajenuffe1 Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 Hjälp att ändra tempo under ett visst parti av ett projekt.. Hur Skall jag enklast automatisera detta? Jag har en låt som går i 200 bpm 4/4 takt. Jag vill under ett par taktdelar halvera tempot. Hur kan jag automatisera detta, Jag kör i fixed mode och hittar ingen tempolinje... Kan detta automatisers på samma sätt som ex. volym och panorering? Jag vill inte ändra fixed mode.. Gjorde detta och allt blev en ända röra.. /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 Sitter inte vid cubase.. Tror det heter tempotrack eller något liknande. Ctrl + t kanske det är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 Samma fråga var uppe häromdan: Ändra tempo under låtens gång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 11 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 11 januari 2007 Nu kom jag halvvägs.. Men jag kan inte sätta ut automatiseringspunkter för att halvera takten inom ett par specifika taktdelar i projektet.. Hur? Någon? /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 här står en del om att ändra tempo: ändra tempo i cubase Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 Varför inte. Det är väl bara att rita ut ett par punkter som vilken automatisering som helst om du fått upp tempotrack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.