JJRockford Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 http://www.laptop.org/ Verkar ju vara ett riktigt lovvärt projekt från början. Undrar dock varför ingen tänkt på att göra något liknande innan? Väldigt många (som mina föräldrar) sitter ju med, försiktigt uttryckt, kraftigt överdimensionerade datorer i förhållande till vad den används till. Står visserligen på sidan att dessa inte kommer att säljas till allmänheten. Fast jag läste i Aftonbladet idag att dom nog kommer göra det ändå. Fast då får man betala för två datorer (man får en, och en går till någon bättre behövande). Vad finns det för musikprogram till Linux? Festligt med veven förresten, veva en minut så har man ström för tio. Kan tänka mig att detta, om det även användes i västvärlden, skulle få ner energiförbrukningen ganska märkbart. Läste även att det skulle kunna finnas någon slags pedal till, ungefär som med symaskiner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 Det var väl nåt år sen Kofi Annan presenterade den här på en presskonferens. Han skulle demonstrera hur den fungerade, men tyvärr gick veven av när han började veva ... 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 Jag har läst om den här tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.