Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fick en liten idé, finns det någon möjlighet att spela in till internminnet först för att direkt efter inspelningsstopp spara ner det till HD?

Jag har med 2GB internminne och mina 7 kanaler till trummorna så borde en låt få plats i internminnet istället?

Finns det någon möjlighet till detta, för att slippa slö HD eller annat störande?

Någon som vet?

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jag tror det kallas internt buffer i ditt inspelningsprogram och det lär ju ditt inspelningsprogram sköta för dig.

Dom: mikro-optimering på fel ställe.

Postat

Under options /audio finns en buffertstorlek för hård-disken, prova att justera den.

Postat

Spela in till RAM är ju rätt retro. Knappast någon nödvändighet nuförtiden.

Tvärtom kan det ju äventyra alltihop. Säg att du lagt den perfekta trumtagningen och strömmen går innan filerna sparats ner på disken. Yay.

Men en rejäl buffert kan ju vara bra.

Postat
Fick en liten idé, finns det någon möjlighet att spela in till internminnet först för att direkt efter inspelningsstopp spara ner det till HD?

Jag har med 2GB internminne och mina 7 kanaler till trummorna så borde en låt få plats i internminnet istället?

Finns det någon möjlighet till detta, för att slippa slö HD eller annat störande?

Någon som vet?

Verkar ju lite onödigt. Har du en såpass slö hårddisk är det nog en idé att skaffa ny, speciellt om du har 2db ram? Känns som en rejäl flaskhals :]

Postat

Nej disken är inte slö - men jag har haft strul fram tills nu där det blir konstiga hackningar här och var och försökte det mesta för att få ordning på det.

Lyckades dock komma runt det så nu funkar allt som det ska!

Grymt nöjd med mitt Firepod-kort!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.