milton Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Om man, som jag, upptäcker att golvet ser ut som någon gått runt och stampat lakritstuggumin, så kommer gamla utdöda plektrum till hands. Lagom vassa – några skrap & golvet ser ut som en nyputsad barnrumpa. Vad har ni för tips?
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Jag brukar gräva mig mellan tänderna med sharkfin-typs plektrum. Tyvärr tillverkas inte riktiga sharkfins mera, dunlopen har inte samm känsla.
Micke H Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Tejpa/limma fast plektrumet på en lång pinne, så har du en utmärkt pryl för att klia dig på ryggen/i arslet... 😲
milton Postat 11 januari 2007 Trådstartare Postat 11 januari 2007 Tejpa/limma fast plektrumet på en lång pinne, så har du en utmärkt pryl för att klia dig på ryggen/i arslet... 😲 😄🙂😉
hedvig.s Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Jättebra skrapverktyg till; trisslott, tian, pyramidlott m.m. PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!!
Claes Holmerup Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Jag fick en fullkomligt oväntad kund på plektrum. Det är ett tillverkande företag som använder en av de smalaste tjocklekarna av plektrumen som verktyg för att öppna små apparater med plastskal, eftersom de slipper förstöra plastskalet då när det öppnas - utan sliter ut plektrumen i stället. De har återkommit med jämna mellanrum och köper 500 plektrum i taget för detta ändamål...
DåligtGehör Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Jättebra skrapverktyg till; trisslott, tian, pyramidlott m.m. PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!! Och pyramidspel! Många brev blir det.
hedvig.s Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 ....som använder en av de smalaste tjocklekarna.... 😉 smalast tjocklek..... ha ha 😄
hedvig.s Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 (redigerat) ...VINNER!!! Redigerat 12 januari 2007 av hedvig.s
Claes Holmerup Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 ....som använder en av de smalaste tjocklekarna.... 😕 smalast tjocklek..... ha ha Visst ser det lite knäppt ut - och jag hajade till när jag skrev det också, men det blir rätt oavsett hur fel det ser ut... 😕
Tobbe7 Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 ....som använder en av de smalaste tjocklekarna.... 🙁 smalast tjocklek..... ha ha 😉 Visst ser det lite knäppt ut - och jag hajade till när jag skrev det också, men det blir rätt oavsett hur fel det ser ut... 😉 Som en kille sa i Kalmar, Ta bilen och backa bakåt....
milton Postat 12 januari 2007 Trådstartare Postat 12 januari 2007 Som en kille sa i Kalmar, Ta bilen och backa bakåt.... Låter som lumpen. Framryckning bakåt!
Pico Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Tejpa/limma fast plektrumet på en lång pinne, så har du en utmärkt pryl för att klia dig på ryggen/i arslet... 🙂 Jag brukar gräva mig mellan tänderna med sharkfin-typs plektrum. Man kan ju bara hoppas att ni aldrig lyckas blanda ihop era plektrum.
Eternal Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Tejpa/limma fast plektrumet på en lång pinne, så har du en utmärkt pryl för att klia dig på ryggen/i arslet... 🙂 Jag brukar gräva mig mellan tänderna med sharkfin-typs plektrum. Man kan ju bara hoppas att ni aldrig lyckas blanda ihop era plektrum. Haha, jo det hoppas jag på ett vis.
McGreen Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Man kan oxå ha ett plektrum på varje öga när man ligger i solariet, funkar skitbra!
floaty Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Tejpa/limma fast plektrumet på en lång pinne, så har du en utmärkt pryl för att klia dig på ryggen/i arslet... 🙂 Jag brukar gräva mig mellan tänderna med sharkfin-typs plektrum. Man kan ju bara hoppas att ni aldrig lyckas blanda ihop era plektrum. 😆 Haha, jo det hoppas jag på ett vis. 😆
Vallhagen Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Under skinnslipsens tidevarv var det hyfsat poppis att hänga plekrat / plektronet i en kedja (ja, eller skinnrem då) som ett halssmycke.
lavrell Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Jadu, eftersom man är som alla andra skadade gitarrister så har jag ju alltid plektrum i fickan. Brukar komma på mig själv att snurra och böja på dom en jäkla massa för det verkar avstressande. Så avstressning funkar också eller om man bara inte har något att göra 😕
Vallhagen Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Så avstressning funkar också eller om man bara inte har något att göra 😕 Jo här håller jag med. Visst är det stressande att INTE ha ett i fickan.
IDF Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 (redigerat) rensa kånkelbär!? 😳 Redigerat 17 januari 2007 av IDF
Tobbe7 Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 När man tror och känner att man har ett par kronor i plånboken till parkeringavgiften....men det är ett par plektrum 😳
IDF Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 När man tror och känner att man har ett par kronor i plånboken till parkeringavgiften....men det är ett par plektrum 😆 eller för gamla 50-öringar!
hackeman Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Man kan oxå ha ett plektrum på varje öga när man ligger i solariet, funkar skitbra! Funkar även på krogen:
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.