Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

För några år sedan gjorde jag en rätt kul grej. Jag hade skrivit ett antal visor och ville gärna dokumentera dem på cd men hade inte råd med någon studio. då gjorde jag som så att jag bad en kompis som arbetade på Chalmers att ta med sig några svindyra mikrofoner från jobbet till en fest som jag hade arrangerat. En riktades mot gitarren och den andra mot sången och så hade jag en tagning på mig. Efter att ha tryckt i publiken lite mat och deryck var det bara att köra och vips hade man gjort en cd. In på tryckeri och sedan var det bara att sälja. Nu har åren gått och jag har annat på gång så nu har jag lagt ut skivan för gratis medladdning på min hemsida www.statemusik.se. Varsågodaalla visintresserade och andra med för den delen.

Annons
Postat (redigerat)

välkommen, berätta gärna lite mer om vad du gör musikaliskt nu förtiden.

ska kolla upp din vis-skiva till att börja med. 🙂

tar mig friheten att länka till din hemsida där man får veta historien om State:

State Historik

direkt länkar även till din hemsida föra att underlätta för de som vill kolla på den:

State Hemsida

Redigerat av sixties
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Nice alternativ musik för denna dag. Här är inte så mycket masteringjobb gjort va? Skulle ha kunnat höja på känslan en del i mitt tycke.

Postat

Helt OK att llägga ut en länk till hemsidan. Bara kul med besök. Där kan ma dessutom läsa om vad som är på gång vad gäller mitt musikliv idag.

Angående mastering så är det tyvärr så att jag betalade Trudani 140 spänn per låt för mastering. Kanske ska vända mig ågon annanstans med nästa cd.

Tack för visat intresse.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.