juliljud Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 (redigerat) LÅTNAMN: Betalar ARTIST/GRUPP: Kontras GENRE: Svensk-pop LÅTLÄNGD: 3:40 KOMPOSITÖR: Kontras PRODUCENT: Kontras EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2003 ! FORMAT: mp3 STORLEK: 5.05 megabyte STATUS: Skiss LÅTLÄNK: http://www.zshare.net/audio/betalar-mp3.html Hej! Postar min första låt här. En gammal som jag funderar på om vi ska göra nyinspelning på eller bara mixa om. Vore tacksam för lite kritik. /johan betalar.mp3 Redigerat 11 januari 2007 av juliljud
pirateKING Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Oj va Kent vibbar detta ger då. Sjukt bra! Grymmt skön låt. Jättetrevlig röst. Har ingen lyssning så jag kommenterar inte mixen. Men låten ägde!
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Jag avskyr Kent, så jag hade inge förväntningar. Men som tur är vokalisten bättre här. Så till saken. Synd att det är mono för det första. Skulle ha potetnial till luftighet, men not so som det är nu. Sen är det vazzt igen det här. Hihatten tzitzitzitzi och sången har väldigt höga dizzzkanter och sången går liksom zzåååzzöönderr när orden domineras av s. Orden blev jag inte riktigt klar på, för sången sjunker lägre och lägre ju längre låten lider. Trumsoundena...tjaa-a, nu kan det vara en stilistisk grej, men de låter lite trummaskin över det. Monoheten är nog största problemet, det låter som en icke-monokompatibel mix uppspelad i mono med alla härligheter inklusive fasfel och så.
Ekua Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 JA! detta var bra punkt slut! Avslutet kanske borde filas lite på 😲 Jag har en förkärlek till musik där det sjungs på vårat vackra moderspråk så detta gillas.
juliljud Postat 11 januari 2007 Trådstartare Postat 11 januari 2007 Så till saken. Synd att det är mono för det första. Skulle ha potetnial till luftighet, men not so som det är nu. Sen är det vazzt igen det här. Hihatten tzitzitzitzi och sången har väldigt höga dizzzkanter och sången går liksom zzåååzzöönderr när orden domineras av s. Orden blev jag inte riktigt klar på, för sången sjunker lägre och lägre ju längre låten lider. Trumsoundena...tjaa-a, nu kan det vara en stilistisk grej, men de låter lite trummaskin över det. Monoheten är nog största problemet, det låter som en icke-monokompatibel mix uppspelad i mono med alla härligheter inklusive fasfel och så. Tack så mycket för feeden. Mkt bra grejor. Till att börja med borde jag ju kanske kunnat bjussa på en stereo-mix! Sorry. Får se vad vad vi kan fiska upp ur gamla Bettan. Vad det gäller trummorna så var tanken att göra något slags syntpop/80s-känsla utan att låta alltför retro. Inspiration hämtad från The Cure/A Forest och A-ha/Take on Me.
stajo Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 allt som tsmalmbe säger stämmer med vad jag tycker... verkligen synd på en sådan bra låt, men det fixar du till va 😉 gillar speciellt, övergången vers->refräng refräng->vers är lite plötsligt men det kan ju också vara lite effektfullt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.