Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nån som vet om det finns nån form av crossgrade från SX3 till den version av Pro tools som rullar på Maudiokort? Eller liknade?

Vad är skillnaden mellan Maudio versionen och LE?

Går Maudioversionen att uppgradera och fortfarande köra Maudio hårdvara.I så fall till vad?

Micke

Redigerat av Bluelightmicke
Annons
Postat

Eftersom det är två helt olika tillverkare så finns ingen X-grade att tillgå.

Mjukvaran PT LE och M-Powered ska väl vara lika, det krävs dock att du kör iLok för M-Powered för att få den att rulla.

På den tredje frågan är jag inte riktigt med på vad du menar. Du kan köra vilken mjukvara som helst (väl?, det gick förr) till M-Audio-korten om det är det du menar. Men vad är det du ska uppgradera till?

Postat (redigerat)

Hej Kryckan

Tack för svar.

Som jag har fattat det så är M audios Pro Tools version begränsad spårmässigt (och sannolikt på fler sätt).Den kostar ju bara 3000 spänn så det är inte konstigt.

Vad jag menar är om det går att "uppgradera" själva mjukvaran utan att köpa protools hårdvara.

Jag har letat på nätet men hittar inte svar på det här.

Jag har demon på Maudios Pro tools installerad sen några dagar och den är klart intressant.

Postat (redigerat)

Den enda program uppgraderingen du kan göra är ju att skaffa music production toolkit eller DV toolkit, Som finns till M-powered och LE. Då får man fler spår (48 Stereo eller mono)

Plus massa annat gött som bara finns i PT HD, typ multitrack beat detective.(ovärdeligt)

En del sköna pluggar och syntar ingår med. Kolla in hemsidan för mer info.

Köp både music och dv toolkit för att komma så nära PT HD programvara som möjligt...

Dv toolkit är mer inriktat för Post production (film) och är mer än dubbelt så dyrt som music toolkit. typ 4600 för music och 13000 för DV..

Uppgradera till PT HD (riktiga Protools) kan du tyvärr inte göra om du inte också köper PT HD hårdvara. Börjar på ca 70000kr för minsta systemet. 😆

Redigerat av Bobogura
Postat

Antingen kör man M-powered med Maudiohårdvara av nåt slag, eller så Pro Tools LE som kräver Digidesignmjukvara. Båda dessa varianter av system är begränsade till 32 audiospår. Sen finns alternativen som Bobogura pratar om. Toolkitsen som ökar till 48 (mono-, eller stereo-)spår. Kostar 5000:- vilket jag tycker är lite saftigt.

Så det krävs med andra ord någon form av hårdvara som kommer från Digidesign (M-Audio ägs av Digidesign) för att köra båda dessa varianter av Pro Tools!

Sen finns Pro Tools|HD men det är helt andra pengar.

Postat (redigerat)

Ok Tack.Jag förstår ungefär vad som gäller.

Ska dribbla vidare med demon tills jag är klar över hur jag ska göra.

Det är en hel del att sätta sig in i innan jag bestämmer mig.

Postat
Nån som vet om det finns nån form av crossgrade från SX3 till den version av Pro tools som rullar på Maudiokort? Eller liknade?

Vad är skillnaden mellan Maudio versionen och LE?

Går Maudioversionen att uppgradera och fortfarande köra Maudio hårdvara.I så fall till vad?

Micke

Inte riktigt vad du frågar efter..

..men Luthman har nyligen dragit igång en liten crossgrade där man kan byta in sin gamla mjukvara...

länk

Postat

En liten varning innan du crossar; det finns ingen Plugindelay-kompensering i PT LE/M-Pow. så pluggar från Universal Audio (UAD-1), Focusrite (LiuidMix), SSL (Duende) o s v är lite bökigt att använda eftersom du måste kompensera för fördröjningen som pluggarna introducerar manuellt (eller egentligen alla pluggar som introducerar fördröjning och de gör ju alla mer eller mindre, men de flesta märker tydligen inte det...).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.