Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenna!

Undrar om det finns någon vst-synth som gör det klassiska sawtooth ljudet som är

ofta med i technolåtar. Jag är också helt öppen för att lära mej att göra ljudet själv bara jag får en liten guide om det. Vad jag har förstått så ska det inte vara omöjligt att göra i 3osc plugget i fl ?

pussheejjs

ekkä

Redigerat av ekkä
Annons
Postat

öppna ditt FL, under rubriken Channel presets väljer du 3xosc och sedan väljer du presetet som heter Short 3. I short 3 sätter du alla oscillatorerna på sågtands våg. därefter under fliken INS går du ner på filtret och drar cutoff hela vägen upp och väljer notch i listan. basic sågtandsljud imo.

Postat

Hmm.. undrar om jag har gjort helt rätt ?

http://www.speedyshare.com/695490738.html

Det blev inte jätte likt tycker jag, skulle vilja ha en sawtooth som är med i antingen "Boten anna" eller som är med i denna låten

http://www.speedyshare.com/111582408.html . jag menar inte leaden då utan den grejjen som dom kör X-Y på som hörs tydligt vid mitten.

Tackar ändån för hjälpen men inte helt vad jag sökte mej.

Hade

ekkä

Postat

Menar du den oktavhoppande synthen?

Dra ner detune på xosc synthen, det kommer ge dig ett mer centrerat ljud. Lite längre toner skulle vara bra för att få mer flyt i det bara. Nu har nog inte 3xosc någob LFO vad jag vet men en LFO som drar i detune skulle nog inte vara fel ehller.

Postat

Dra ner detune på xosc synthen, det kommer ge dig ett mer centrerat ljud. Lite längre toner skulle vara bra för att få mer flyt i det bara. Nu har nog inte 3xosc någob LFO vad jag vet men en LFO som drar i detune skulle nog inte vara fel ehller.

Vad menar du med en LFO? :rolleyes:

Postat

Förklara mer, jag är inte en sådan FL-Guru som du är! 😄

Postat

Vad menar du med en LFO? 😳

LFO

Cotoff

OSC

Osv

Ja du hajjar mönstret.

Ett tips:

Läs tidningen artikelserie "Ratta synthen" så kommer du snart in på dt hela!

Penta_P (oregistrerad)
Postat

Ett vanlig saw är verkligen det enklaste du kan ratta fram...

de flesta ljud utgår från en saw, så om du sätter alla parametrar på typ noll så borde du vara i hamn.

Penta_P (oregistrerad)
Postat

Kallas också mooger, och är en snedstämd sågtand... eller några stycken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.