danst (oregistrerad) Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 Hej Har problem att köra mitt Cubase Sx i min bärbara dator. Det är en P4 på 2.8ghz med 512 ram. Varje gång jag kör i gång Cubase fungerar det ungefär 5 minuter sen låser det sig. Kan oftast inte köra fler än två-tre spår med midi. Vet att bärbara datorer inte optimala för musik men tycker ändå att prestandan är bättre än att det borde låsa sig på en gång. Kan säkert vara någon inställning jag inte har koll på. Väldigt tacksam för svar.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 "låser sig"? Segar den ner, menar du? Eller får du felmeddelanden? Är dongeln ikopplad?
danst (oregistrerad) Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 Ja,dongeln är ikopplad. Nej den låser sig ett tag och efter den stått en stund blir den seg och fungerar inte som den ska. Oftast blir jag tvungen att stänga ner programmet från aktivitetshanteraren.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 Märkligt. Din hårdvara är det ju inget fel på, går att köra Cubase på betydligt klenare systerm... Gissar att det har med ljudkort och drivrutiner att göra. Andra kan nog hjälpa dig bättre.
Andreas L Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 (redigerat) Ja,dongeln är ikopplad. Nej den låser sig ett tag och efter den stått en stund blir den seg och fungerar inte som den ska. Oftast blir jag tvungen att stänga ner programmet från aktivitetshanteraren. Har du uppdaterat till den senaste cubaseversionen? Hur ser det ut i aktivitetshanteraren, hur många processer drar igång när datorn startar? Inga sega virusprogram eller brandväggar va? Har du kanske igång några energisparfunktioner som kopplar ner hårddisken när du inte använt den på en stund? Hur mycket minne tar cubase upp? (kolla i aktivitetshanteraren, du kanske kör extremt tunga plugins) Kolla oxå i cubase egna forum, kanske är det större chans att hitta personer med samma problem där (om du inte får hjälp här alltså) Edit: Just det... vad använder du för ljudkort förresten? Redigerat 12 augusti 2004 av Andreas L
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.