mietek Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 (redigerat) LÅTNAMN: Har inget namn än ARTIST/GRUPP: Social siberia GENRE: Akustiskt poppunk LÅTLÄNGD: 2.27 KOMPOSITÖR: jocke jensen PRODUCENT: jocke jensen INSPELNINGSÅR: 2007 FORMAT: Mp3 STORLEK: 2.69 MB STATUS: Väldigt väldigt demo Your browser does not support the HTML5 audio tag Tja! nu har jag sammanställt en liten demo det vore skitschysst med lite input, kanske inte nödvändigtvis på låten, efterosm jag är ganska på det klara med vad jag vill hitta på. men definitivt produktionen eller främst SÅNGLJUDET, om nån har tips eller åsikter dela gärna med er. För jag är inte helt nöjd än men det jag använde nu var iaf en adk a51s och inputkedjan på sången var 1. SIR med La2a som Impulse response (rent experimentellt bara för att se hur det funkade) 2. URS classic compressor, väldigt snäll för att jämna ut det spretigaste 3. Samma där , men mycket hårdare och kortare attack och knee 4. URS N-EQ /Jocke Redigerat 13 januari 2007 av mietek
Angelflame Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Eftersom jag är en nybörjare så ärjag inte en av de kunniga inom ljudområdet men jag tycker att det låter bra (f.ö är låten också bra)
Skogholm Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Låter bra! bra mixnin:) har inget negativt att säga 😉
Nexustwins Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Länken funkar inte, ett tips är att ÅÄÖ namngivna filer inte funkar att lägga upp på de flesta servrar.
Jon Rinneby Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 (redigerat) Jahapp ------- Blir en kortis och ingen analys, endast småtankar efter en genomlyssning: * Har väldigt svårt att höra vad du sjunger, känns som du sluddrar rätt mycket. Dessutom stör jag mig på autotunern. Sången känns visserligen mjuk o fin i mixen, men den borde sticka ut lite mer så den går fram bättre (utan att bli vass såklart) - lek lite med eq:n * Gitarrerna är trevliga men väldigt dova, inget fel med det dock. * Låten i sig är ju hur trevlig och poppig som helst, blev lite snuvad på slutet bara, känns lite abrupt. Dessutom är det en sur ton i falsetten som autotunern "fixar till" extra fult 😕. En höjning i slutet, efter autrot som leder in på refrängen med massa stämmor tror ja hade gjort susen. Om du inte är rädd för att bli klassisk dvs... Tjo! Redigerat 10 januari 2007 av Yllet
sixties Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Det låter bra och låten är också bra. så det finns väl inget att klaga på. undrar bara vad som gör låten till 60-tals poppunk?
Jon Rinneby Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 undrar bara vad som gör låten till 60-tals poppunk? hhehe det undrar jag också.
Llauma Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Bra mixning samt en riktigt fin popdänga. Möjligen skulle den kunna vara lite skarpare. Dock finns det inte ett enda uns punk i låten. Modern radiopop är en bättre benämning.
Hellpig Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Snyggt inspelat, gillar gitarrljudet. Sången kunde legat lite högre tror jag, lite surt på något ställe i slutet kanske. Lite enformig kanske, fast det hjälper med körarret som ger lite variation.
mietek Postat 10 januari 2007 Trådstartare Postat 10 januari 2007 (redigerat) Jahapp------- Blir en kortis och ingen analys, endast småtankar efter en genomlyssning: * Har väldigt svårt att höra vad du sjunger, känns som du sluddrar rätt mycket. Dessutom stör jag mig på autotunern. Sången känns visserligen mjuk o fin i mixen, men den borde sticka ut lite mer så den går fram bättre (utan att bli vass såklart) - lek lite med eq:n * Gitarrerna är trevliga men väldigt dova, inget fel med det dock. * Låten i sig är ju hur trevlig och poppig som helst, blev lite snuvad på slutet bara, känns lite abrupt. Dessutom är det en sur ton i falsetten som autotunern "fixar till" extra fult 😄. En höjning i slutet, efter autrot som leder in på refrängen med massa stämmor tror ja hade gjort susen. Om du inte är rädd för att bli klassisk dvs... Tjo! haha yes! men mitt uttal är precis där det ska vara mina förebilder är snuviga skatepunksångare så det har jag koll på. JA autotunern har du helt rätt i men som sagt detta är "väldigt väldigt demo" så jag har inte lagt ner halva mit tliv i att sätta tonerna utan bara peppspelade in nåt snabbt och mixade sen för fulla muggar:) det är skoj att du tycker sången är mjuk för jag tyckte nästan det var på gränsen till för vasst själv, men då kanske jag kan lyfta lite vid luftfrekvenserna utan att skada några öron då. Japp den där tonen! det är skitstörande, men så gör autotunen under mixdownen ibland när mina projekt är svintunga! när man lyssnar i mixen låter det okej, men sen har den ballat ur när den mixar ner, men du har rätt, det blev svinigt fult! haha Redigerat 10 januari 2007 av mietek
mietek Postat 10 januari 2007 Trådstartare Postat 10 januari 2007 Jo ni förstår, jag syftar på genren poppunk , green day, new found glory, no use for a name etc. Och skulle man slängt på dist skulle det låta precis så. Och 60tal-spåren, hörs inte det? 😄
Rattlesnake Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Inspelningsmässigt låter sången kanon, men varför skall du förstöra den med autotunern?? Det låter ju definitivt som du klarar dig utan den. Gitarrerna känns lite rena och fattiga på dynamik. De kunde få rassla lite mer. Stråkarna på slutet blir jag inte klok på - antingen skall de låta naturligare eller också mera åt mellotronhållet till, tycker jag. Visst är det en vibra-slap man hör? Varför inte panorera ut den från mitten så man inte tror att det är någon rossling du har i strupen! Mycket gnäll blev det, men det är för att låten är så bra att den förtjänar en ännu bättre produktion. Och jag gillar din pipa, attityd, och ditt klanderfria uttal.
mietek Postat 11 januari 2007 Trådstartare Postat 11 januari 2007 (redigerat) haha det är lugnt! jag vet om allt du säger, autotunen är som sagt en ren hets grej, jag vill göra klart allt fort som fan och orkar inte ägna massa tid på att sätta allti perfekt pitch när det bara är så himla demo, jag brukar inte "waila" så mycket som jag gör i den här låten så jag skyller på det:D jo jag vet att gitarrerna är tama, jag är inte nöjd med dom alls faktiskt, jag koncentrerade mej i stort sett bara om sångljudet, men jag vet inte vad som funkar bäst och jag har inte bestämt mej än hur jag ska micka gitarren, jag testade lite längre ifrån den här gången för jag trodde det skulle ge mer kropp, men det blev bara ganska tamt hahah den där vibraslapen är HELT meninglöst, jag tog det bara skitsnabbt från lm7 , fråga mej inte varför. schysst att ni tar er tid fan! Redigerat 11 januari 2007 av mietek
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.