El Hadji (oregistrerad) Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 (redigerat) Undrar lite stillsamt om det finns någon tranceskapare därute som skulle vilja utbyta idéer och annat på lite mer regelbunden basis? Själv "arbetar" jag i Sonar 6 PE och kör uteslutande mjukvarupluggar. För närvarande gäller: Vanguard Korg Legacy Collection (MS-20, Polysix ...) Absynth 4 Pentagon PlastiCZ Beast Tanken är att kunna utbyta lite projektfiler osv. Har tillgång till en server där jag skulle kunna slänga upp en ftp. Annars sitter jag på en 100mbps uppkoppling så annan överföring funkar säkert också. Observera att undertecknad är ett blåbär på Sonar 6 och på pluggar. Däremot har jag spelat i band på 80-talet samt tagit klassiska pianolektioner i allt för många år i min ungdom, så idéer saknas inte. Det är ju önskvärt (ur mitt perspektiv) att du kan lite mer än jag om själva tekniken... Redigerat 10 januari 2007 av Gäst
Gardinen Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Hallå där! Kanske inte så mycket trance men däremot i Trollhättan 😎 Roligt att nån mer på Studio Forum kommer från denna stad 😉
El Hadji (oregistrerad) Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Jag är öppen för alla idéer... Maila mig gärna på elhadji<snabel-a>xboyz.se...
k_line (oregistrerad) Postat 13 juli 2007 Postat 13 juli 2007 Tjena! Jag pysslar en del med samma genre. Jag har precis lämnat Logic 5.1 bakom mig pga att det börjar bli lite väl gammalt och tänkte nu pröva/lära mig Sonar 6 för att se om det går smidigt att jobba i. Mitt första intryck är ganska rörigt, men det var Logic också innan jag fick snits på det. Skulle gärna vilja precis som trådstartaren ha tag i en vettig projekt-fil i dance/trance-genren för att se hur de är uppbyggda. Tack på förhand! /Kalle
Superstylerz Postat 17 augusti 2007 Postat 17 augusti 2007 Tjena.. Grejjar mycket med trance av olika slag, trance,hardtrnace,handsup progressive osv =) Bor dock i Mellerud ( 5 mil ifrån thn?) och använder FL. Andreas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.