Jump to content
Annons

Nån som vill ha pisk

hackeman

Recommended Posts

Sedan är det bra att springa ihop som ett lag...

Äh, lag är bara till för spel som Battlefield och Counter Strike.

Q3 och UT2004 ska vara alla mot alla, annars blir det riktigt tråkigt.

Har dock aldrig testat Medal of Honor, så vad som gäller där har jag ingen aning om.

Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 186
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

shit va kul de va! satt o skrattade högt ett par ggr när fula grejer hände! t.ex när ja skulle raila med quad så sprigner en teammate framför så ja tog honom ist... 🙁

ja e gärna på o byta spel.. bara de funkar med demon...

Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Medal of Honor spelas i fördel i lag, eftersom det är tysken mot jänkar'n.

Det finns ju free for all, men det är fortfarande lag mot lag.

Kul om man kan sätta ihop ett lag att lira mot annat lag s a s...

//Nemo

Dela på andra sajter

Medal of Honor spelas i fördel i lag, eftersom det är tysken mot jänkar'n.

Det finns ju free for all, men det är fortfarande lag mot lag.

Kul om man kan sätta ihop ett lag att lira mot annat lag s a s...

//Nemo

Absolut!

Väntar bara på att vi blir ett lagom stort gäng...

...eller vi skulle kunna lira själva också....

Skall det bli Medal of Honor - Allied Assault?

Den kan man köpa för 199 SEK på Webbhallen

Har handlat därifrån i ca 2 år och dem är pålitliga.

🙂

Dela på andra sajter

Har handlat därifrån i ca 2 år och dem är pålitliga.

Webhallen?!

Dem lurade mig på 1500 spänn för bara några månader sedan! De mest opålitligaste jävla idioter jag någonsin stött på!

Skulle ALDRIG handla där igen, någonsin, och jag rekomenderar verkligen inte att andra gör det heller, om ni inte vill riskera att bli blåsta.

EDIT:

Såg föresten att spelbutiken.se säljer det för 129 spänn

http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=pc568

Redigerat av Tokas
Dela på andra sajter

Tyckte CarlB's "krav" på att det ska finnas som demo-version verkar rimligt, snarare än att förvänta sig alla ska shoppa loss...

Så jag har kollat upp demoversioner av Medal of Honor Multiplayer, och följande är vad jag hittat:

De flesta anser att de gamla banorna från MOHAA är de roligaste, dock finns de inte med i någon av demoversionerna (förutom Stalingrad). Malta som finns med i MOHAA2 (Spearhead) är väl någorlunda populär, men banan är rätt stor så det vill till att vi inte bara blir ett par stycken i så fall. Anzio och Palermo som finns med i MOHAA3 (Breakthrough) har jag knappt spelat själv (vilket förvisso blir mer rättvist 🙂), men den förstnämnda banan kan köras som Liberation vilket kan vara kul. Det innebär att man är två lag (team-match) och när man blir skjuten hamnar man i motståndarnas fängelse tills dess att någon i ens eget lag lyckas släppa ut sina team-mates. Det lag som lyckas låsa in alla motståndarna vinner. Eller rättare sagt, vinner 1 poäng.

Vad säger ni?

Dela på andra sajter

Så jag har kollat upp demoversioner av Medal of Honor Multiplayer, och följande är vad jag hittat:

De flesta anser att de gamla banorna från MOHAA är de roligaste, dock finns de inte med i någon av demoversionerna (förutom Stalingrad). Malta som finns med i MOHAA2 (Spearhead) är väl någorlunda populär, men banan är rätt stor så det vill till att vi inte bara blir ett par stycken i så fall. Anzio och Palermo som finns med i MOHAA3 (Breakthrough) har jag knappt spelat själv (vilket förvisso blir mer rättvist 🙂), men den förstnämnda banan kan köras som Liberation vilket kan vara kul. Det innebär att man är två lag (team-match) och när man blir skjuten hamnar man i motståndarnas fängelse tills dess att någon i ens eget lag lyckas släppa ut sina team-mates. Det lag som lyckas låsa in alla motståndarna vinner. Eller rättare sagt, vinner 1 poäng.

Vad säger ni?

låter bra...

nu vet ja inte riktigt hur mohaa's mp-motor funkar men i de flesta liknande spel tankas en bana hem automagiskt om man inte har den... med andra ord räcker det att den som skapar spel har banan som önskas spelas...

Tyckte CarlB's "krav" på att det ska finnas som demo-version verkar rimligt, snarare än att förvänta sig alla ska shoppa loss...

tycker me de... ja har inte pengar till sånna nöjen därför anser jag det som uppmaning till piratkopiering från erat håll... 😄

Redigerat av Carl_B
Dela på andra sajter

MOHAA laddar inte ner maps automagiskt, tyvärr. Möjligt det finns nåt extra util som fixar det, men inget jag snubblat över.

Har satt upp en Spearhead MP Demo server nu på en av mina burkar. Kan dock inte verifiera så det funkar utifrån med port forwarding genom gateway och brandväggar o.d.. så någon av er får gärna testa!

IP 217.215.15.219 (default port 12203)

Dela på andra sajter

Har du bandbredd till det så ladda ner 2 + 3 så får vi se vilken du gillar bäst... 😏

Jag har dragit ner alla tre, men det är Spearhead (2:an) jag har uppe nu, så ta den om du bara laddar ner en av dem.

Will do senare! Fasen, det är svårt att prioritera rätt nu.. Känns så dumt att jobba när man kan spela på nåt vis.

Dela på andra sajter

Har du bandbredd till det så ladda ner 2 + 3 så får vi se vilken du gillar bäst... 😏

Jag har dragit ner alla tre, men det är Spearhead (2:an) jag har uppe nu, så ta den om du bara laddar ner en av dem.

Will do senare! Fasen, det är svårt att prioritera rätt nu.. Känns så dumt att jobba när man kan spela på nåt vis.

Känner igen det där.. 😠

Jag verkar iaf ha fått rätt på port forwarding & c:o för jag såg att Captain Nemo varit inne en sväng igår... + några UnnamedSoldiers.

Dela på andra sajter

Ja, jag var där efter att familjen somnat. Sprang omkring lite på Malta, men var själv. Tydligen missade jag Hacke i utgången.

Cool granatkastare...

Kanske en sväng i kväll.

Servern fungerade - däremot kunde man inte ange porten, men det gick ändå.

//Nemo

Dela på andra sajter

Jag ska testa servern ikväll också.

Fast vi borde bestämma en tid, så alla kommer samtidigt.

Nu var Nemo inne en sväng igen, men jag hann aldrig hitta honom förrän han stack... 😉

PMa/Maila/MSNa mig innan ni sticker in... mail och msn finns i min profil.

Dela på andra sajter

OK. Sprang omkring tisdag kväll och fick ordentligt med pisk av Hackeman.

Vore kul om vi kunde koordinera förnedringen...

/nemo

Dela på andra sajter

Fan, jag kan inte 17.00 imorron. Har spelning då.

Men annars så är det en bra tid. Skulle varit kul att ha den tiden varje vecka, så har man alltid något att se fram emot. 🙂

Yez box. Att ha söndagar kl 17:00 som en stående tid har jag oxå tänkt på. 🙂

Hur dax kan DU imorgon då? Vi kanske kan ta det lite senare på kvällen?

Dela på andra sajter

Jag spelar ingenting. Är jag onormal?

inte ja hlr... bara när sånna här tillfällen kommer...

Du borde ju finslipa dina q3a-kunskaper.. Du vill inte va me o lira lite railfreeze med oss grabbar nån gång? Vi kör lite då och då mest på kul, och ligger ungefär på samma nivå allihopa. Du skulle smälta in perfekt tror jag.

Dela på andra sajter

Fan, jag kan inte 17.00 imorron. Har spelning då.

Men annars så är det en bra tid. Skulle varit kul att ha den tiden varje vecka, så har man alltid något att se fram emot. 🙂

Yez box. Att ha söndagar kl 17:00 som en stående tid har jag oxå tänkt på. 🙂

Hur dax kan DU imorgon då? Vi kanske kan ta det lite senare på kvällen?

Nemo har babysim med lilla Nautilus 16.30-18.00 ca.

//Nemo

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.