Tokas Postat 19 september 2004 Dela Postat 19 september 2004 Sedan är det bra att springa ihop som ett lag... Äh, lag är bara till för spel som Battlefield och Counter Strike. Q3 och UT2004 ska vara alla mot alla, annars blir det riktigt tråkigt. Har dock aldrig testat Medal of Honor, så vad som gäller där har jag ingen aning om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 19 september 2004 Dela Postat 19 september 2004 shit va kul de va! satt o skrattade högt ett par ggr när fula grejer hände! t.ex när ja skulle raila med quad så sprigner en teammate framför så ja tog honom ist... 🙁 ja e gärna på o byta spel.. bara de funkar med demon... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 20 september 2004 Dela Postat 20 september 2004 Medal of Honor spelas i fördel i lag, eftersom det är tysken mot jänkar'n. Det finns ju free for all, men det är fortfarande lag mot lag. Kul om man kan sätta ihop ett lag att lira mot annat lag s a s... //Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 20 september 2004 Dela Postat 20 september 2004 Skulle man inte kunna ordna en tävling; //forum.studio.se/ vs http://www.faktiskt.se/ Det hade lätt varit mäktigt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esa Postat 20 september 2004 Dela Postat 20 september 2004 Medal of Honor spelas i fördel i lag, eftersom det är tysken mot jänkar'n. Det finns ju free for all, men det är fortfarande lag mot lag. Kul om man kan sätta ihop ett lag att lira mot annat lag s a s... //Nemo Absolut! Väntar bara på att vi blir ett lagom stort gäng... ...eller vi skulle kunna lira själva också.... Skall det bli Medal of Honor - Allied Assault? Den kan man köpa för 199 SEK på Webbhallen Har handlat därifrån i ca 2 år och dem är pålitliga. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 20 september 2004 Dela Postat 20 september 2004 (redigerat) Har handlat därifrån i ca 2 år och dem är pålitliga. Webhallen?! Dem lurade mig på 1500 spänn för bara några månader sedan! De mest opålitligaste jävla idioter jag någonsin stött på! Skulle ALDRIG handla där igen, någonsin, och jag rekomenderar verkligen inte att andra gör det heller, om ni inte vill riskera att bli blåsta. EDIT: Såg föresten att spelbutiken.se säljer det för 129 spänn http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=pc568 Redigerat 20 september 2004 av Tokas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 20 september 2004 Trådstartare Dela Postat 20 september 2004 Tyckte CarlB's "krav" på att det ska finnas som demo-version verkar rimligt, snarare än att förvänta sig alla ska shoppa loss... Så jag har kollat upp demoversioner av Medal of Honor Multiplayer, och följande är vad jag hittat: Medal of Honor: Allied Assault Multiplayer Demo (133MB) - första versionen av MOHAA. Demon innehåller endast Free-for-All speltyp och Stalingrad banan. Medal of Honor Spearhead Deluxe Edition Multiplayer Demo (145MB) - andra versionen. Demon innehåller alla speltyper (free-for-all, deathmatch, team, objective, etc) och två banor: Malta och Druckkammern (tillhör inte de roligare dock). Medal of Honor Breakthrough multiplayer demo (203MB) - tredje och senaste MP versionen (vad jag vet). Demon innehåller alla speltyper inkl Liberation och två banor: Anzio (lib) och Palermo. De flesta anser att de gamla banorna från MOHAA är de roligaste, dock finns de inte med i någon av demoversionerna (förutom Stalingrad). Malta som finns med i MOHAA2 (Spearhead) är väl någorlunda populär, men banan är rätt stor så det vill till att vi inte bara blir ett par stycken i så fall. Anzio och Palermo som finns med i MOHAA3 (Breakthrough) har jag knappt spelat själv (vilket förvisso blir mer rättvist 🙂), men den förstnämnda banan kan köras som Liberation vilket kan vara kul. Det innebär att man är två lag (team-match) och när man blir skjuten hamnar man i motståndarnas fängelse tills dess att någon i ens eget lag lyckas släppa ut sina team-mates. Det lag som lyckas låsa in alla motståndarna vinner. Eller rättare sagt, vinner 1 poäng. Vad säger ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 20 september 2004 Dela Postat 20 september 2004 (redigerat) Så jag har kollat upp demoversioner av Medal of Honor Multiplayer, och följande är vad jag hittat: Medal of Honor: Allied Assault Multiplayer Demo (133MB) - första versionen av MOHAA. Demon innehåller endast Free-for-All speltyp och Stalingrad banan. Medal of Honor Spearhead Deluxe Edition Multiplayer Demo (145MB) - andra versionen. Demon innehåller alla speltyper (free-for-all, deathmatch, team, objective, etc) och två banor: Malta och Druckkammern (tillhör inte de roligare dock). Medal of Honor Breakthrough multiplayer demo (203MB) - tredje och senaste MP versionen (vad jag vet). Demon innehåller alla speltyper inkl Liberation och två banor: Anzio (lib) och Palermo. De flesta anser att de gamla banorna från MOHAA är de roligaste, dock finns de inte med i någon av demoversionerna (förutom Stalingrad). Malta som finns med i MOHAA2 (Spearhead) är väl någorlunda populär, men banan är rätt stor så det vill till att vi inte bara blir ett par stycken i så fall. Anzio och Palermo som finns med i MOHAA3 (Breakthrough) har jag knappt spelat själv (vilket förvisso blir mer rättvist 🙂), men den förstnämnda banan kan köras som Liberation vilket kan vara kul. Det innebär att man är två lag (team-match) och när man blir skjuten hamnar man i motståndarnas fängelse tills dess att någon i ens eget lag lyckas släppa ut sina team-mates. Det lag som lyckas låsa in alla motståndarna vinner. Eller rättare sagt, vinner 1 poäng. Vad säger ni? låter bra... nu vet ja inte riktigt hur mohaa's mp-motor funkar men i de flesta liknande spel tankas en bana hem automagiskt om man inte har den... med andra ord räcker det att den som skapar spel har banan som önskas spelas... Tyckte CarlB's "krav" på att det ska finnas som demo-version verkar rimligt, snarare än att förvänta sig alla ska shoppa loss... tycker me de... ja har inte pengar till sånna nöjen därför anser jag det som uppmaning till piratkopiering från erat håll... 😄 Redigerat 20 september 2004 av Carl_B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 20 september 2004 Trådstartare Dela Postat 20 september 2004 MOHAA laddar inte ner maps automagiskt, tyvärr. Möjligt det finns nåt extra util som fixar det, men inget jag snubblat över. Har satt upp en Spearhead MP Demo server nu på en av mina burkar. Kan dock inte verifiera så det funkar utifrån med port forwarding genom gateway och brandväggar o.d.. så någon av er får gärna testa! IP 217.215.15.219 (default port 12203) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 20 september 2004 Dela Postat 20 september 2004 Men vilken av de tre ska man ladda hem nudå?? 2an?? Kan tänka mig att testa lite imorrn.. Är alldeles för trött o seg idag (sängen hägrar).. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 20 september 2004 Trådstartare Dela Postat 20 september 2004 Har du bandbredd till det så ladda ner 2 + 3 så får vi se vilken du gillar bäst... 😆 Jag har dragit ner alla tre, men det är Spearhead (2:an) jag har uppe nu, så ta den om du bara laddar ner en av dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 Har du bandbredd till det så ladda ner 2 + 3 så får vi se vilken du gillar bäst... 😏 Jag har dragit ner alla tre, men det är Spearhead (2:an) jag har uppe nu, så ta den om du bara laddar ner en av dem. Will do senare! Fasen, det är svårt att prioritera rätt nu.. Känns så dumt att jobba när man kan spela på nåt vis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 21 september 2004 Trådstartare Dela Postat 21 september 2004 Har du bandbredd till det så ladda ner 2 + 3 så får vi se vilken du gillar bäst... 😏 Jag har dragit ner alla tre, men det är Spearhead (2:an) jag har uppe nu, så ta den om du bara laddar ner en av dem. Will do senare! Fasen, det är svårt att prioritera rätt nu.. Känns så dumt att jobba när man kan spela på nåt vis. Känner igen det där.. 😠 Jag verkar iaf ha fått rätt på port forwarding & c:o för jag såg att Captain Nemo varit inne en sväng igår... + några UnnamedSoldiers. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 Ja, jag var där efter att familjen somnat. Sprang omkring lite på Malta, men var själv. Tydligen missade jag Hacke i utgången. Cool granatkastare... Kanske en sväng i kväll. Servern fungerade - däremot kunde man inte ange porten, men det gick ändå. //Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 Jag ska testa servern ikväll också. Fast vi borde bestämma en tid, så alla kommer samtidigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 21 september 2004 Trådstartare Dela Postat 21 september 2004 Jag ska testa servern ikväll också. Fast vi borde bestämma en tid, så alla kommer samtidigt. Nu var Nemo inne en sväng igen, men jag hann aldrig hitta honom förrän han stack... 😉 PMa/Maila/MSNa mig innan ni sticker in... mail och msn finns i min profil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esa Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 Tråkigt Tokas att du blev blåst... 😆 Ok... demos verkar vara en bra idé... Skall testa detta vid ett tillfälle... Kanske nu till helgen igen? Söndag kl. 17.00? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 Om datorn är tillbaka är jag väl med. Och är den inte tillbaka kommer ni nog läsa hemska saker i tidningarna till helgen 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 OK. Sprang omkring tisdag kväll och fick ordentligt med pisk av Hackeman. Vore kul om vi kunde koordinera förnedringen... /nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 25 september 2004 Trådstartare Dela Postat 25 september 2004 MOH imorgon kl 17:00 då? 😱 Jag kör servern. Spearhead eller Breakthrough demot? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 25 september 2004 Dela Postat 25 september 2004 Fan, jag kan inte 17.00 imorron. Har spelning då. Men annars så är det en bra tid. Skulle varit kul att ha den tiden varje vecka, så har man alltid något att se fram emot. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 25 september 2004 Trådstartare Dela Postat 25 september 2004 Fan, jag kan inte 17.00 imorron. Har spelning då.Men annars så är det en bra tid. Skulle varit kul att ha den tiden varje vecka, så har man alltid något att se fram emot. 🙂 Yez box. Att ha söndagar kl 17:00 som en stående tid har jag oxå tänkt på. 🙂 Hur dax kan DU imorgon då? Vi kanske kan ta det lite senare på kvällen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 25 september 2004 Dela Postat 25 september 2004 Imorron kommer jag nog inte hem fören vid tio-elva tiden på kvällen. Så det är nog ganske kört för mig imorron, kan jag tänka mig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esa Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 Sorry... 🙂 Jag kan inte heller idag... kom något annat i mellan... men det finns väl tillräckligt många här som hoppar på tåget... hoppas jag. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 Jag spelar ingenting. Är jag onormal? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 Jag spelar ingenting. Är jag onormal? inte ja hlr... bara när sånna här tillfällen kommer... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 Jag spelar ingenting. Är jag onormal? inte ja hlr... bara när sånna här tillfällen kommer... Du borde ju finslipa dina q3a-kunskaper.. Du vill inte va me o lira lite railfreeze med oss grabbar nån gång? Vi kör lite då och då mest på kul, och ligger ungefär på samma nivå allihopa. Du skulle smälta in perfekt tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 Fan, jag kan inte 17.00 imorron. Har spelning då.Men annars så är det en bra tid. Skulle varit kul att ha den tiden varje vecka, så har man alltid något att se fram emot. 🙂 Yez box. Att ha söndagar kl 17:00 som en stående tid har jag oxå tänkt på. 🙂 Hur dax kan DU imorgon då? Vi kanske kan ta det lite senare på kvällen? Nemo har babysim med lilla Nautilus 16.30-18.00 ca. //Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 Tankar iaf spearhead och breaktrought nu. Men det går seegt... Nån gång kommer jag väl in 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 Hur gick det idag? Var MoH kul? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.