Jump to content
Annons

Nån som vill ha pisk

hackeman

Recommended Posts

• 2 veckor senare...
Annons
  • Svar 186
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Har hittat nya favvo-spelet. World Championship Snooker 2004... Inte fått fart på nätverksspelandet än, men så otroligt bra gjort. Precis som på riktigt hela vägen.

OT: Har precis "köpt" World Championship Snooker 2004, men hur gör man för att ställa in vart på köbollen man ska träffa?

Grymt spel f.ö.

EDIT: Detta är väl ett gamersforum, eller? 😆

Redigerat av laslo
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
captain nemo (oregistrerad)

Alltid - nästan. Bara man kan få det att funka - har ju inte lyckats hittills.

Jag tror att du får ta tag i saken och ge oss lite instruktioner.

Jag går som sagt via Game Spy inifrån MOHAA...

//Nemo

Dela på andra sajter

Alltid - nästan. Bara man kan få det att funka - har ju inte lyckats hittills.

Jag tror att du får ta tag i saken och ge oss lite instruktioner.

Jag går som sagt via Game Spy inifrån MOHAA...

//Nemo

Men du.. om du bara startar MOHAA som vanligt via Start menyn, går in under Multiplayer, Join game, Internet game (om jag minns rätt), får du inte upp en lista med aktiva servers då? Det är därifrån jag går in. Sen får man bara se till att man går in på samma (man kan ange ip:port manuellt oxå). Eller väljer någon av oss att sätta upp en server (läs: start network game istf join network game).

(hoppas inlägget hamnar i rätt tråd nu, förra gången hamnade det fel.. 😛)

Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Hmmm Hacke - jag får pröva det.

Jag tror till och med att klockan nio i kväll kan vara en bra tid för att låta Schmeissern tala...

//Nemo

Redigerat av captain nemo
Dela på andra sajter

BÄST VÄRST och MEST av ALLT  😆

Är det mer strategi än action? 🙂

Du har allt Hacke.

Strategi i form av en Commander som bygger bas och planerar striden.

Upp till 6 (med tanke på Lagg) Spelare som sköter striden.

Action i Form av ALLT i 3D.

Du ålar, kryper, går, springer, cyklar, kör motercykel, bil, båt

Flyger transporthelikopter, attackhellikopter, spaningsplan

jaktplan allt för att lösa uppgiften.

VARJE spelare "kan" styra upp till 12 AI soldater som man kan

beordra göra i princip vad som helst.

I själva spelet finns olika Spelplattformar som man kan se i andra spel.

King Of the Hill, Deathmatch, COOP osv. Det jag pratar om heter CTI.

Concure The Island.

Det är HELFETT

Dela på andra sajter

Jag tycker att den här disskussionen om ingenting är helt ovidkommande... det finns bara ett spel som är värt att kalla spel och det ä quake 3. Och därmed basta... slut på disskussionen..

😛

ååh.. Äntligen en som fattat.

Dela på andra sajter

Hej,

Jag har varit en riktig spelgalning, typ spelat ca 20 år (från 15 - 35) flera timmar

nästan varje dag. Det kallar jag en Gamer. Men, numera har jag laggat av

och fått upp ögonen för lite musikskapandet.

Gillar allt inom äventyr (Zelda-serien på 8-, 16-, 64- och 128-bitars (har för mig att

GameCube är detta) konsolen. Sedan hade jag en Spektrum med gummiknapparna

(usch nu när jag tänker efter - men då var det häftigt - för man använde nästan dem

ändå aldrig ändå - det blev ju en och annan joystick som jag slet ut - heheee.).

Hade också en MegaDrive 8- och 16-bitar (eller så var det 32... minst inte riktigt..)

Commodere 128 blev ingen succe, men 64-spelen var otroligt bra.

Atari 520 SE, tror jag den hette, med otroliga 512 KB minne... Ja, det var tider det...

Sedan blev det en Macintosh 6100 (utan CD-rom) med spelet Maraton. Köpte en

extern CD-romspelare och på den tiden tog Trifolium (säljer Mac:ar) ca 3000 kr.

Wow, jag spelade det spelet i nästan ca 12-14 timmar i sträck. Såg spelsekvenserna

i näthinnan när jag hade gått och lagt mig - det var läskigt... lite otäckt faktiskt...

Efter det blev det som dagligt bruk kallas för PC (visst en Macintosh är också en PC -

Personal Computer) 😉

Efter det blev det många fina spelkvällar med otrolig grafik och spelglädje.

Ja, ännu en Mac (G4) och tills sist en Pentium IV dator.

Det finns en intressant sida där man kan ladda ner en del demos av äldre spel på

denna sida.

Kul att det finns här också spelintresserade...

😛

Dela på andra sajter

Oj,

Jag glömde det näst bästa spelmaskinen efter PC och det är min X-Box.

Ahh, vilka spel det finns till den maskinen... Väntar otåligt på Halo II.

Det spelet tror jag kommer att slå en och annan försäljningsrekord!

Tennisspelet Top Spin är grymt bra. Men Ninja Gaiden blev en besvikelse.

Splinter Cell 2 - Pandora Tomorrow är otroligt realistiskt. Ja, det finns en

hel del bra spel, och dåliga, till X-Box.

Skall bli spännande när X-Box II kommer...

😉😛

Dela på andra sajter

Jag tycker att den här disskussionen om ingenting är helt ovidkommande... det finns bara ett spel som är värt att kalla spel och det ä quake 3. Och därmed basta... slut på disskussionen..

😛

Va?! Quake 3 är det mest pinsammaste spel jag någonsin varit med om. Riktigt, och då menar jag RIKTIGT dåligt spel. Jag gav det spelet ett försök i några dagar, och nu så skulle jag inte spela det om jag så fick tre-siffrigt betalt för det.

Unreal Tournament och möjligtvis Unreal Tournament 2004 ska det vara. Och vill man ha ett bra nostalgi spel så ska det vara Quake 2.

Dela på andra sajter

Väntar otåligt på Halo II.

Det spelet tror jag kommer att slå en och annan försäljningsrekord!

Ytterligare ett överhypat spel, såsom 1an.

Ser hellre fram mot Fable, men har inte ens en xbox... blir nog att införskaffa en sådan bara för fable tror jag... suck... 😛

Dela på andra sajter

Va?! Quake 3 är det mest pinsammaste spel jag någonsin varit med om. Riktigt, och då menar jag RIKTIGT dåligt spel. Jag gav det spelet ett försök i några dagar, och nu så skulle jag inte spela det om jag så fick tre-siffrigt betalt för det.

Unreal Tournament och möjligtvis Unreal Tournament 2004 ska det vara. Och vill man ha ett bra nostalgi spel så ska det vara Quake 2.

Bara för att du inte hänger med i svängarna. Q3A är det enda multiplayerspelet som får min puls att gå upp. Det ger ju förfasen perfektionen ett ansikte! Ut och spela railfreeze på nätet, ge det ett par dar tills du kan banorna och så du blir någorlunda träffsäker. Sen lovar jag att du är fast.

Dela på andra sajter

Bara för att du inte hänger med i svängarna. Q3A är det enda multiplayerspelet som får min puls att gå upp. Det ger ju förfasen perfektionen ett ansikte! Ut och spela railfreeze på nätet, ge det ett par dar tills du kan banorna och så du blir någorlunda träffsäker. Sen lovar jag att du är fast.

Hahaha! Hänga med i svängarna?? Har du testat instagib i Unreal Tournament? Gärna med tio fler spelare än vad som rekomenderas och alla mot alla.

Där gäller det att hänga med i svängarna. Quake 3 är rena sköldpadds spelet i jämnförelse. 😆

Men jag ska testa lite "railfreeze" på nätet, IFALL jag missat något.

Dela på andra sajter

Hahaha! Hänga med i svängarna?? Har du testat instagib i Unreal Tournament? Gärna med tio fler spelare än vad som rekomenderas och alla mot alla.

Där gäller det att hänga med i svängarna. Quake 3 är rena sköldpadds spelet i jämnförelse. 😎

Det är bra! Bygg upp agg mot varandra så ni kan avreagera er sen.. sen när vi kommit överens om ett nätlir.. 😆

Dela på andra sajter

Där gäller det att hänga med i svängarna. Quake 3 är rena sköldpadds spelet i jämnförelse. 😎

Det är bra! Bygg upp agg mot varandra så ni kan avreagera er sen.. sen när vi kommit överens om ett nätlir..  😆

Det är som sagt bara löjligt att argumentera om det här. Det är uppenbart att det finns flera med mig som är helt frälsta. Och vi är alla överens. Det finns inget bättre, ni andra kommer med alla möjliga förslag på vad som är bättre... jag ser ingen enighet där? Inget som tyder på att det finns något specifikt förslag på vad som möjligtvis ens kan komma i närheten.. nepp.. 🙂

Quake 3 forever!!

Dela på andra sajter

Gääh... kan vi inte bara komma överens om ett nätlir? Jag vill ju bra slåss lite... inget allvarligt..  😆

Jepp Hackeman,

Det är enkelt.

1) Du Hackeman tillsammans med VacUm (han som har tillgång

till server) bestämmer vilket spel det blir.

2) Hur många måste det vara minst innan det är intressant?

Säg ex. 2-4. Ok får vi bara ihop 2-4 spelare så räcker det.

Man kan inte få med alla på samma spel om smaken är

så olika.

3) Sedan köper vi det spelet och väljer en tidpunkt där minst

ex. 2-4 spelare kan närvare.

4) Sedan spelar vi!

Du hackeman tog upp detta tråd: bestäm kanske någonting själv.

Du som hade möjlighet till tillgång av server - bestäm tillsammans

med Hackeman... Vi andra följer efter och de som inte vill får fritt

fortsätta och tycka från himmel till jord och debattera om olika spel...

... vi andra spelar så länge....

OK Hackeman och VacUm... bollen ligger hos er...

😉

Dela på andra sajter

Okej! När passar det herrskapet? Söndag eftermiddag låter som en bra tid för Q3A. Det kommer bli en railfreeze. Eftersom jag har värdelös bandbredd ut så kommer servern ligga på en c-labs ansluten burk i malmö. IP kommer så småningom..

Vad säger ni andra om det?

Dela på andra sajter

Perfekt...

Bra VacUm!

Jag skall ta och försöka få tag på Quake III Arena idag. Annars får det bli nästa

vecka (helgen) för mig.

Vad har du annars för uppkopplingshastighet på din server?

ComHem 1024 MBit/s, 2048 MBit/s etc.

BoStream, Telia, Spray, Tele2 etc...

Bara nyfiken så att ping:andet går fort till servern...

🙂

Dela på andra sajter

släng upp nått irc-rum nu så man slipper spamma här...

edit: befinner mej i #studio.se @efnet på irc i väntan på bättre lösning... ni är välkommna att göra mej sällskap...

Redigerat av Carl_B
Dela på andra sajter

släng upp nått irc-rum nu så man slipper spamma här...

edit: befinner mej i #studio.se @efnet på irc i väntan på bättre lösning... ni är välkommna att göra mej sällskap...

ge mig hela addressen till irc-servern så hoppar jag in. har fepplat bort hela stora listan

edit: skitsamma löste det..

Redigerat av VacUm
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.