trancer Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 (redigerat) LÅTNAMN: Sunshine ARTIST/GRUPP: Perrra / Zalza / Haak GENRE: PopBallad? LÅTLÄNGD: 3:02 KOMPOSITÖR: Perrra / Zalza / Haak PRODUCENT: Perrra EV. MEDVERKANDE: Peter Svensson (Gitarr) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STORLEK: 4.17 MB STATUS: Färdig Demo! LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Som ni kanske vet har jag nu flyttat ner allt mitt till den stora studion och jobbar på lite högre nivå här.. Jag har vart hos Walter Bäcklin nu i 3 månader innan jag fick chansen att komma ner hit själv, och utvecklats så in i helvete rent ut sagt! Och jag tänkte ge Er min senaste produktion! Låten är skriven av Alexander "zalza" Bulér & Håkan "haak" Müller, gitarr är spelat av Peter Svensson (en polare här från Skara) och jag har producerat hela låten... Det va en röst och ett Piano från början. Detta är en av dom bättre produktionerna jag nånsin gjort tror jag .. om man ser produktionsmässigt.. genrén är väl egentligen inte min stil, men alltid kul att utvecklas! (Körer är inte pålagda än) Säg vad ni tycker tack! /Perrra Redigerat 9 januari 2007 av trancer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Jorå, produktionen är det absolut inget fel på men musiken är väl egentligen inte min stil. Tycker dock att hela mixen har lite för mycket diskant över sig. De utpanorerade gitarrljuden (tror jag i alla fall att det är) tycker jag nästan skär lite i öronen ibland. Låter lite som att ni fått med för mycket av det ljud som blir då man byter ackord (eller hur jag nu ska förklara det) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Ill be back.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 9 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2007 Jorå, produktionen är det absolut inget fel på men musiken är väl egentligen inte min stil. Tycker dock att hela mixen har lite för mycket diskant över sig. De utpanorerade gitarrljuden (tror jag i alla fall att det är) tycker jag nästan skär lite i öronen ibland. Låter lite som att ni fått med för mycket av det ljud som blir då man byter ackord (eller hur jag nu ska förklara det) Okok... Fan va knepigt.. Det låter sjukt bra i mina monitorer, inget som skrålar o skär sig alls här :/ Men självklart .. ska ta in låten till min kollegas studio, han har värre system i ljudväg än jag har och lyssna där Mvh /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Jorå, produktionen är det absolut inget fel på men musiken är väl egentligen inte min stil. Tycker dock att hela mixen har lite för mycket diskant över sig. De utpanorerade gitarrljuden (tror jag i alla fall att det är) tycker jag nästan skär lite i öronen ibland. Låter lite som att ni fått med för mycket av det ljud som blir då man byter ackord (eller hur jag nu ska förklara det) Okok... Fan va knepigt.. Det låter sjukt bra i mina monitorer, inget som skrålar o skär sig alls här :/ Men självklart .. ska ta in låten till min kollegas studio, han har värre system i ljudväg än jag har och lyssna där Mvh /Perrra Allt utom just de där panorerade ljuden låter bra. Låter som att någon drar fingrarna över en gitarr typ. men det kanske ska vara så? Kanske bara jag som inte uppskattar det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 9 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2007 Allt utom just de där panorerade ljuden låter bra. Låter som att någon drar fingrarna över en gitarr typ. men det kanske ska vara så? Kanske bara jag som inte uppskattar det. Det tycker jag är asskönt ... det är grym ju? 😳 det innebär att det är spelat live ju 😎 Nä men jag vet vad du menar... i ackordsbytena blir det nåt ljud du inte gillar, men som jag tycker är levande och skitskönt 😉 /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Låter bra, saknar mer bett i två fyra beatet. Sen undrar jag vad du har gjort med sångljudet, jag får en känsla av att det är nåt fas-knas på den eller har du gjort där med flit? Annars så låter det bra. Själv så gillar jag inte ballader men det här lät bra! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 9 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2007 Låter bra, saknar mer bett i två fyra beatet. Sen undrar jag vad du har gjort med sångljudet, jag får en känsla av att det är nåt fas-knas på den eller har du gjort där med flit?Annars så låter det bra. Själv så gillar jag inte ballader men det här lät bra! 😉 Killen har väldigt speciell röst.. 😳 Skitbra röst ju! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Gillar låten fast att det inte är min stil, körer skulle göra slutklämmen på låten. Behövs nått som fyller ut =). Håller med om gitarren, förmycket dragande med fingrarna. Överlag så vill jag sänka diskanten över, inget som scorrar men jag vill inte dra på för högt. //Nexustwins 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 9 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2007 Gillar låten fast att det inte är min stil, körer skulle göra slutklämmen på låten. Behövs nått som fyller ut =). Håller med om gitarren, förmycket dragande med fingrarna. Överlag så vill jag sänka diskanten över, inget som scorrar men jag vill inte dra på för högt. //Nexustwins 😎 Ok tack ! alltid bra med lite folk som inte lyssnat på den 9679376987498 gånger i rad lixom.. man blir lite döv av sina projekt när man jobbar dygnet runt med dom 😳 Jag ska kolla över det ni skriver! /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Mmmmm...Butterpop... 😄 Inte vidare speciell produktion...Snyggt och så visst...men inte speciell. Låter fint i mina små lurar.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Snyggt och välproducerat. Mixproblemen: vazzt så in i fan, och trots att det finns bas saknas det nedre mellanregistret så jag tycker det är en varm låt som saknar värme i soundet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Har ingen vidare lyssning, men det låter som alldeles för mycket diskant på typ gitarrerna och andra instrument. Sången ligger bra tycker jag, men dom andra känns lite för hårda i övre registren. Låten tycker jag är fruktansvärt larvig, inte dåligdirekt. Utan bara sådär schlagertöntig. Kanske är meningen? Aja, det var helt ok iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ierker Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Du måste nog se över mixningen rejält. Fruktansvärt tunn produktion. Trummorna låter nästan som ett skämt (endast pukorna som låter lite trumma) Ner med diskant och upp med mellanregister på hela mixen i princip. Fast det är kanske en smaksak? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 11 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 11 januari 2007 Du måste nog se över mixningen rejält. Blir produktionen tunn för att det är för mkt HIGH i den ? 😄 Jag är nu medveten om den på tok höga diskanten, det va ett fel på mitt mixerbord, så det är åtgärdat nu hee /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.