anotherlife Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Hej! Ny här.. och kanske frågan på fel plats Jag är sångare och skulle villja ha ett bra och snyggt mickstativ.. ser ut att vara omöjligt att hitta lite udda stativ.. bara det vanliga.. någon här som vet nått? tack på förhand andreas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bohman Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Något som jag tycker ser mycket snyggare ut än de vanliga kromade med arm är helt raka stativ med scysst platta som stöd. Inte lika flexibelt såklart, men snyggare att ha på scen. Nåt i den här stilen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Något som jag tycker ser mycket snyggare ut än de vanliga kromade med arm är helt raka stativ med scysst platta som stöd. Inte lika flexibelt såklart, men snyggare att ha på scen. Nåt i den här stilen håller med.. sjukt rocknroll att ha sånt stativ!!! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Något som jag tycker ser mycket snyggare ut än de vanliga kromade med arm är helt raka stativ med scysst platta som stöd. Inte lika flexibelt såklart, men snyggare att ha på scen. Nåt i den här stilen håller med.. sjukt rocknroll att ha sånt stativ!!! 😳 ... med en sån här mick på. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Något som jag tycker ser mycket snyggare ut än de vanliga kromade med arm är helt raka stativ med scysst platta som stöd. Inte lika flexibelt såklart, men snyggare att ha på scen. Nåt i den här stilen håller med.. sjukt rocknroll att ha sånt stativ!!! 😉 ... med en sån här mick på. 😮 😳😎 lätt!! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bo Hansén Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 (redigerat) Här är "USA orginalet" från Atlas, har sett samma ut sedan 1950 talet. http://www.atlas-soundolier.com/products/p...r.cfm?pn=MS-10C Det är Standard Audio AB här i sverige som har Atlas aggenturen, men vet inte om dom har just detta stativ i sortimentet. --Bosse Redigerat 9 januari 2007 av Bo Hansén Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Det absolut hårdaste är ju att ha ett rakt stativ utan bom som det har referats till ovan, men utan bottenplatta. Stenhårt. Sten sten sten hårt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Det absolut coolaste mickstativet såg jag på en konsert med Seal. Det såg ut som en begagnad sportbilsratt med ett rör på. Ingen aning om det går att köpa eller om det var ett custombygge... Rund bottenplatta är supersmidigt i hemmastudion eftersom det tar liten plats i anspråk. Men det blir ju inte alls lika stadigt som med benvarianten. Det beror lite på vilken mick man har också. Om upphängningen förflyttar tyngdpunkten alltför långt från centrum så är rund platta värdelöst, /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Annars är ju Prince' käppstativ en riktigt sexig variant... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
limpan666 Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 När jag sjöng i ett Metalband för ett antal år sedan så skräddarsvetsade/plåtslagade våran trummis(är plåtslagare som även gjort trummor i metall) ett rakt mickstativ utan bom som var exakt på millimetern perfekt för mig helt i borstat stål. Snacka om custom! Har tyvärr ingen bild tillgänglig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Så här ska det ju se ut. Har ni inte sett det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 (redigerat) Man köper en billig Custom ratt (finns hur många som helst att välja på... Sen tar man ett kromat mikstativ och skruva fast i centrum på ratten.. Thats Rock N Roll! Är man lat och inte orkar meka själv så köper man ett häftigt stativ på http://micstands.com/ 🙂 Redigerat 9 januari 2007 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
anotherlife Postat 10 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2007 (redigerat) tack tack för alla svar jag har ett rakt stativ nu.. jag funderar på att ha en ratt i botten.. dels e det snyggt sen blir stativet lättare än med standard rund bottenplatta. sen går det ju alltid att byta färg på stngen.. SPRAY 😉 Redigerat 10 januari 2007 av anotherlife Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.