concealed Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 Har aldrig hört nån spela VACKERT på dragspel visst kan det låta fint och skapa bra stämning på ett torg eller i en hamn eller nåt men vackra toner har jag aldrig hört komma från det (oberoende av hur skicklig spelaren är..)
kajan Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 Måste nog säga rösten. Beror ju såklart på vem som sjunger men många kända artister är så dåliga alt. har så jobbig röst att man får rysningar och vissa sångstilar är ju outhärdliga, som opera t ex.
Johan Royen Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Ja! Panflöjt är tamigtusan ett av de fulaste instrumenten. Hur kunde jag missa det...
PBM Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Har aldrig hört nån spela VACKERT på dragspel 😮 visst kan det låta fint och skapa bra stämning på ett torg eller i en hamn eller nåt men vackra toner har jag aldrig hört komma från det (oberoende av hur skicklig spelaren är..) Då har du aldrig hört någon spela accordeon (dragspel med melodibas) spelandes något klassiskt stycke.
arhall Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Har aldrig hört nån spela VACKERT på dragspel 😆 visst kan det låta fint och skapa bra stämning på ett torg eller i en hamn eller nåt men vackra toner har jag aldrig hört komma från det (oberoende av hur skicklig spelaren är..) Framlidne Astor Piazzolla spelade fan så vackert på sitt bandneon, dragspel för den som inte vet. För övrigt tycker jag den här tråden kan sälla sig övriga trams/idiottrådar eftersom det är helt upp till den som trakterar instrumentet. Bredda ert lyssnande så ska ni upptäcka att det finns musik där tom en säckpipa kan låta vackert.
Fidden Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Fast leksaks-syntar som låter Diiiing och sjunker lite i pitch under ljudets gång, det är ren tortyr. Lite som spelande julkort.
Angelflame Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Måste faktiskt säga att jag gillar alla instrument (alla har sin egen särprägel), älskar musik för mycket helt enkelt 😆
Rattlesnake Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Barytonsaxofon, jag får utslag bara jag tänker på det. Gylllene-tider-orgel är inte heller någon höjdare. Och D-drums, blää. Nästan lika hemskt som lajnad elgitarr. En och två-radigt dragspel är också hemskt, speciellt när bastonerna eller ackorden inte stämmer.
kjellsson (oregistrerad) Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 digeridoo , valthorn och säckpipa e nog de fulaste instrumenten. kan inte förstå varför du tyck att soloviolin är fult. så otroligt vackert.
limpan666 Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Vilket anticlimax! Här trodde man på klassisk tipsextratid att man skulle få se de mest anskrämliga och groteska anomalier till musikinstrument och även bilder på dessa "fula" instrument men ack vad jag bedrog mig. Får tydligen nöja mig med engelska fotbollsspelare och min egen pung! Har för övrigt aldrig lyssnat till ett fult instrument. Det är väl allmän begreppsförvirring i sann generationsanda. Man kan tycka att ett instrument låter illa på grund av otränat öra,andra musikaliska referenser/trångsynthet eller för att det är ostämt, trakteras av en usling eller att kontexten är felaktig! 1x2
musik (oregistrerad) Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Vilket anticlimax! Här trodde man på klassisk tipsextratid att man skulle få se de mest anskrämliga och groteska anomalier till musikinstrument och även bilder på dessa "fula" instrument men ack vad jag bedrog mig. Får tydligen nöja mig med engelska fotbollsspelare och min egen pung! Har för övrigt aldrig lyssnat till ett fult instrument. Det är väl allmän begreppsförvirring i sann generationsanda. Man kan tycka att ett instrument låter illa på grund av otränat öra,andra musikaliska referenser/trångsynthet eller för att det är ostämt, trakteras av en usling eller att kontexten är felaktig! 1x2 ... eller för att det är fult. 😳
surikatmamma Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Panpizza och Afganskt Brass! Vaaa klaga inte på afghanskt!
limpan666 Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Kunde inte låta bli! Har dock lite svårt för Talibansanktionerade droger!
Linkowich Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 [...]Stampa-takten-i-golvet-fiol är förskräckligt [...] Du har bara inte upptäckt hur grymt rock 'n' roll det är än!!! 😳 Kolla här bara: http://www.tvfolk.net/video_ref/tron2_MSTRH.mov
surikatmamma Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Kunde inte låta bli! Har dock lite svårt för Talibansanktionerade droger! Ja jag också, gillar inte alla hippies som säger att man inte sponsrar någon dålig verksamhet när man köper cannabis och jämför det med statens alkoholmonopol. Meeeen det är lite offtopic kanske. 😳
Johan Royen Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 Fender Rhodes är ett av mina favvo-ljud. Sådeså! Sen måste jag hålla med om att man egentligen inte kan säga att ett visst instrument låter fult. Ungefär som att fråga en snickare vilket verktyg som är sämst. Visst, det blir fel om du försöker slå i spik med skruvmaskinen (motsvarigheten till att spela titanic-temat på panflöjt), men då kanske det är bättre att byta bransch än att klaga på skruvmaskinen.
tbruce Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 [...]Stampa-takten-i-golvet-fiol är förskräckligt [...] Du har bara inte upptäckt hur grymt rock 'n' roll det är än!!! 😛 Kolla här bara: http://www.tvfolk.net/video_ref/tron2_MSTRH.mov Ojojoj! Hans minspel får mej att inse att folkmusik handlar minst lika mycket om knulla som rock'n'roll... kanske mer. 😎 Ove Centli: Macar startar fortfarande med samma skönt cheesy synthackord som dom har gjort sen början av nittiotalet... det finns en tillflyktsort m a o. 😉
Jejje Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Kazoo (eller hur man nu stavar det) är ju inte så vackert heller.
Umemagnus Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 [...]Stampa-takten-i-golvet-fiol är förskräckligt [...] Du har bara inte upptäckt hur grymt rock 'n' roll det är än!!! 😮 Kolla här bara: http://www.tvfolk.net/video_ref/tron2_MSTRH.mov Thats the shit!!! Äntligen börjar detta musikforum ta fart 😄
equality Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Kolla här bara:http://www.tvfolk.net/video_ref/tron2_MSTRH.mov Wåah! Vilket j-a drag!
frelin Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Näsflöjt is teh shit! Ja fy vad näsflöjt kåter illa, fast de e rätt skoj SNOR
david.roennlund Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 Är klart bestört, ingen har nämt Psalmodikon! Det är klart världens värsta instrument ! Hittade tyvärr inte något ljudexempel med det, men tro mig , det låter hemskt ! http://sv.wikipedia.org/wiki/Psalmodikon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.