Twilight_Zound Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 (redigerat) LÅTNAMN: Alléz ARTIST/GRUPP: Twilight Zound / Anneli Rydahl GENRE: Soft Electronica LÅTLÄNGD: 5.23 KOMPOSITÖR: M.Andersson / A.Rydahl TEXT/SÅNG/SÅNGINSPELNING: Anneli Rydahl (Förtydligande) PRODUCENT: M.Andersson EV. MEDVERKANDE: Ovanstående INSPELNINGSÅR: 2006-2007 FORMAT: Stream 🙂 STORLEK: ca 5mb STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: StreamPage Ännu en i raden med eminenta sångerskan Anneli Rydahl... Shooot 🙂 PS: Updaterade INFO lite Redigerat 9 januari 2007 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 8 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2007 Hmmm... 25 visningar men inga svar 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikolaus Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Hej! Det här låter mycket bra! Dina produktioner har utvecklats väldigt starkt senaste tiden tycker jag. Kör på... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 8 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2007 I will never stop 🙂 Fick lite private comments på vissa ordendelser som blir lite dunkla. Ska kolla humremover och de-esser. De kanske får jobba lite mer än vad som behövs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Syggt o mysigt.. Tjejen din som sjunger skaall du tavarapå, hon är lite av en diamant! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2007 Mmm...Diamant är hon, men inte min...Hon är sin egen... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MJInc Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Hej Twillight Lite personliga reflektioner från en lekman(=pappaledig och leker hela dagarna!) 😕 Skön låt. Tyckte inledningsvis att sången var lite för låg, fast mot slutet började jag ändra mig. Men skulle nog personligen ändå vilja höra lite mer av sången. Lyssnade igenom resten av låtarna som låg upplagda och gillade än mer "Human Duality". Tycker Knorring(det är väl han som sjunger?) har en bra röst, skönt sound. Rösten känns så bekant på något vis, som om han påminner om någon eller att jag hört honom tidigare... 😕 Jo, tyckte också att både Alléz och Human Duality var lite för långa. Trots att dom båda är bra så blir det lite enformigt efter knappa 4 minuter. //Micke.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2007 MJ: Tack för reflektionerna, ska kolla över nivåerna lite. Fick dra ner på Deesser och Humremover eftersom de tryckte lite för mycket. Ska även se över längden, kanske arra om lite i produktionen så dom inte blir så "enformiga". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Syggt o mysigt..Tjejen din som sjunger skaall du tavarapå, hon är lite av en diamant! Verkligen! Låter riktigt bra TZ! Du har verkligen vuxit inom det du gör.. Låter j'vligt bra nu! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Hallå i skymningslandet... Väldigt behaglig och skön ljudbild. Särskilt ditt användande av runda percussiva ljud är grymt bra. Sen kan jag ändå tycka att det inte behöver pågå i princip hela låten. Men det kan ju vara att jag inte fattat grejen. Lyssnar inte så ofta på Soft Electronica eller liknande. Sköna stopp som skapar luft i låten. Rösten sitter fint här. Sista minuten tar du vara på på ett bra sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2007 Nice... Tackar så hemskt mycket... Mer är på väg... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
missmango777 (oregistrerad) Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 Syggt o mysigt..Tjejen din som sjunger skaall du tavarapå, hon är lite av en diamant! Man tackar! /Anneli Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diaks (oregistrerad) Postat 13 januari 2007 Dela Postat 13 januari 2007 Väldigt bra tycker jag! Skön atmosfär i låten och sångerskans röst passar till låten 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 13 januari 2007 Dela Postat 13 januari 2007 tyckte också att den var lite lång först men sedan kom slutet och då är allt förlåtet, verkligen snyggt parti. Annars håller jag med det mesta som sagts, rösten och ljuden går verkligen ihop, speciellt gillar jag när sångerskan tar de höga tonerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 13 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 13 januari 2007 (redigerat) Tackar... Ska nog hålla mig till denna stilen/genren. Visst, jag gillar och göra techno och trance osv men tror jag är bättre på detta. Mina inspirationskällor ligger ju just hos J.M Jarre, Kitaro, Vangelis, Tangerine Dream, Mike Oldfield mm mm. Det jag saknar hos dom är ju just sången och den får jag till i min musik med hjälp av bla Anneli R som är mycket duktig. Dock så ligger ett projekt och gror om ett masterpiece som heter duga men då krävs en studio i större format, eftersom det innefattar en hel kör. 😱 Redigerat 13 januari 2007 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.