Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

vad menas egentligen med busskompressor eller mixbusskompressor om det kanske är samma sak, vad är det främst till för, jag tänkte mest på ssl 4000s mixbuss, är detta bara masterverktyg eller?

Annons
Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Mixbussen är mainreglarna, mastern, där man kan inserta en kompressor eller valfritt verktyg, på 4000borden och andra bord finns en inbyggd kompressor i masterkanalen.

Om det bara talas om bus compressor så refererar man oftast till dem andra bussarna på bordet, inte mastern, då brukar man säga master, mixbus eller 2bus. (är inte säker på 2bus iof?...)

Om du menar pluggen så kan man använda den på vad helst man tycker den låter bra på, som med allt annat.

Redigerat av Elof
Postat

ja jag menar wavespluggen då, det känns som att alla snackar så gott om den i mastringssammanhang mest, men det ska väl funka bra på allt?

Elof (oregistrerad)
Postat

Den lär funka på mycket, men den sitter ju på masterstrippen i mixerborden så jag antar att den inte används på så mycket på annat än hela mixar, om inte folk sitter och boucear spår genom mastern och spelar in igen...

Testa den grundligt, sen vet du vad den passar på, vissa pluggar kan funka på helt oväntade saker, dock kanske inte den här är en sån.

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag använde mixbusskompressoremuleringen (som jag vill minnas är en SSL G sereies) på mycket mer än mastern! Hemskt gärna på rumsmick på trummor, OH på trummor och trumbussen. Ja, ni ser, på trummor.

Redigerat av Torwald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.