D Vibe Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 (redigerat) Har ni hört talas om Prophet64? Verkar riktigt riktigt intressant! Om ni har en gammal Commodore 64 (6581- som 8580-sidchip, spelar ingen roll) liggande i garderoben nånstans, så kan ni köpa en cartrigde att koppla in för endast 32 euros, och få en fullvärdig SID-synth! Titta in på http://www.prophet64.com ! .. Själv är jag riktigt sugen, måste bara få tag i en C64 först 😳 /Daniel Redigerat 7 januari 2007 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NONHALO Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 fan vad sugen jag blev, och jag har dessutom en c64 liggandes i källaren hos föräldrarna 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 (redigerat) En annan variant om man är sugen på ett autentiskt SID-ljud är att skaffa ett HardSID. Äger själv en HardSID-Quattro, just nu utrustad med två x 6581 och en 8580 - och plats för ytterligare en. Integreras fint i PCn, som separata MIDI-devices (en för varje chip om man vill). Redigerat 7 januari 2007 av Thomas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 8 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2007 Hardsid verkar också trevligt! Vad fick du ge för ditt kort? Mvh/Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChromaWoods Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Helvete, ljudchippet är just det som har pajat på min C64:a. 😱 Och space-tangenten. Och räkneverket på kassett-enheten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Hardsid verkar också trevligt! Vad fick du ge för ditt kort? Mvh/Daniel Tror jag gav deras online-pris, dvs 199 Eur. Men då ingick två SID'ar också. Samt plats för två till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😠 sugen blir man iaf!! vore ju skitskoj!! så kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o träffar o känna på varandras c64or.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 8 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2007 kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😏sugen blir man iaf!! vore ju skitskoj!! så kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o träffar o känna på varandras c64or.. 🙂 😠 Påminner iofs om Amigagänget, som undertecknad själv verkar i, som fortfarande lever här runtomkring 😠 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😳sugen blir man iaf!! vore ju skitskoj!! så kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o träffar o känna på varandras c64or.. 🙂 😳 Påminner iofs om Amigagänget, som undertecknad själv verkar i, som fortfarande lever här runtomkring 😳 /Daniel Ah, låter trevligt - både C64 och Amiga är mina gamla polare... Har ni en TI-99/4A-klubb också? Den skulle jag också kunna vara med i 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.