Jump to content
Annons

remix av Tbruce: Helkontroll av SIXTIES

sixties

Recommended Posts

LÅTNAMN: Helkontroll (remix)

GENRE: Tuggummipoppunk

LÅTLÄNGD: 3.02

KOMPOSITÖR:Tbruce

MEDVERKANDE:Tbruce-sång, midispår, Signert-körstämmor,sixties- bas,gitarr

FORMAT: mp3 (192 kbps)

STORLEK: 4.1 mb

STATUS: första mixen

Frågande Tbruce om jag kunde få göra en remix av hans låt för jag gillde melodin och låten och så här blev det,.

jag har svårt att få allting att höras tydligt (EQ är inte min starka sida) men ni får gärna komentera remixen och produktionen.

högerklicka på låt länken, välj "spara mål som", döp filen till tex. sixties_helkontroll-remix.mp3 så går det att ladda hem och lyssna! 😄

sixties_Helkontroll_remix.mp3

Redigerat av sixties
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror jag förstår vart du vill hamna någonstans men du får nog jobba lite mer med detta! Känns som en VÄLDIGT tidig demoversion (och det är ju iofs det det är också)

Om du ska göra om låten till mer rock så bör du nog spela in ny rockig sång!?

Dela på andra sajter

Väldigt rörigt, Tajta upp låten och ta fram instrumenten mer. Här fanns ju ingen närhet överhuvudtaget :/...

håller med att det är för grötigt, hade bara några timmar på mig medans frugan och ungarna var ute, får se när nästa lediga stund dyker upp så ska jag jobba vidare.

Dela på andra sajter

Om du ska göra om låten till mer rock så bör du nog spela in ny rockig sång!?

Jag är ingen sångare och jag tyckte sången funkade rätt bra ändå, jag bad tbruce om en renare sång med mindre effekter.

Dela på andra sajter

Lyssnar igen när det är gjort...

du kan i allafall tänka dig att lyssna en gång till! 😠

då känns det ju mer motiverat att jobba vidare med mixen.

Dela på andra sajter

Jag tror att låten att kan funka riktigt bra i punkversion, men det är en hel del kvar att göra med denna version, som redan påpekats. Det kanske allvarligaste felet är att det är ett spelfel som dyker upp på många ställen, t.ex. vid 0:40 och 1:39. Jag tror att det handlar om ett Abm och E resp. Hm och G som krockar, men vågar inte säga säkert, eftersom ljudbilden är rätt stökig. Dissonant låter det iaf. Sen låter det som att stämmorna inte är timestretchade ordentligt, de låter lite sega.

Men, som sagt, punkidén är inte alls tokig! 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.