Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla.

Jobbar idag på en 2ghz iMac Intel Core Duo (1.5 GB 667 mhz RAM). Officiellt sett ska inte SX-familjen fungera på Intel, men min gamla gör det i alla fall :-) SX1.0.6, genom vilken jag kan köra tunga pluggar som EastWests Colossus, Ozone3, Magic Spectrum (även om de blev tvungna att skicka mig den gamle 1.5v av den sistnämnda eftersom ramverket inte stödde högre... morr...)

Min fråga är: Skulle jag "tjäna" något på att köpa Cubase (igen... suck!) SE som (om jag förstår det hela rätt) finns som Universal Binary? Skulle det blir "mer CPU-kraft över" om man kan köra Cubase "native"? Det ska ju till lite för att köpa Cubase för fjärde gången; känns som om jag har gett Steinberg nog med pengar över åren 🙂 Fan, tror Cubase Score 2.0 (första jag köpte) gick lös på 7995 och det var *DÅ* det...

Annons
Postat

Det beror väl på hur mycket extra bloat dom lagt på i den nyare cubase-versionerna. Jag har inte använt Cubase sen version 2.0 ...

Men generellt är min erfarenhet att det är en rejäl skillnad med intel-native kod. Men det gäller ifs då Max/MSP och Reaktor.

Finns det ingen demo du kan tanka ner och se om du tycker förbättringen är värd priset?

/Janne L.

Postat

SE finns som Universal Binary? Var då? 🙂

Nej, köp en uppgradering från SX till Cubase4 (vilket ersätter SX numera, och Cubase4 Studio ersätter SL). Med Cubase4 får du Universal 😏

Postat

You right me wrong. SE är inte UB. Det får nog bli Cubase Studio 4 - SX'en jag kör nu är *host* inte en av de tre Cubase-system jag anförskaffat rakt över disc... så det kanske är dags då ;-) Mumsar nog med mig den hem från staden imorgon.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.