tattarn (oregistrerad) Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 (redigerat) LÅTNAMN: Godzilla beat ARTIST/GRUPP: David Sandberg GENRE: Hip hop LÅTLÄNGD: 1:52 KOMPOSITÖR: ? PRODUCENT: David Sandberg EV. MEDVERKANDE: ? INSPELNINGSÅR: 2007 / ? FORMAT: mp3 STORLEK: 2.6 megabyte STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Tjena! Här kommer en låt, eller snarare ett första test med samplingar jag gjort. Orkestersamplingarna kommer från godzillatrailern, den gamla japanska versionen. Notera att jag inte hållit på så länge, skaffade min första synth för en vecka sen 😄 Skulle va kul att få lite feedback. Uppskattar kritik, så länge den är konstruktiv. Redigerat 6 januari 2007 av tattarn
Danabacken Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 (redigerat) Produktionen är ju inte förstaklass, men du kan helt klart göra den bättre än vad den är nu. Tex. så missbrukar du reverbet, så allt blir burkigt med dom där starka, korta reverben. Försök mixa allt till lagom nivåer också! Stråkarna i bakgrunden får gärna komma fram mer, och lysa lite mer i diskanten. ljust, svagt reverb skulle nog inte skada. Lycka till! 😄 edit: Du kanske inte ens lagt på nåt reverb, det kanske kom med samplingarna, vad vet jag. Redigerat 6 januari 2007 av Danabacken
Angelflame Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Påhiittigt gjort med godzilla grejjen 😎 perfekt beats för lite rap också (snälla lägg på rap 😄 )
Piccazzo Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 (redigerat) Ett bra ide om än dock lite opolerad i produktionen. Tycker oxå att sampligen bör lyftas fram mer samt att trummorna bör ses över , dom känns en aning hektiska och att det är en robot som spelar dom. Inget riktigt sväng i trummorna utan med lite mer superkvantiserat stelt. Men med lite arbete kan det bli ett bra beat. En variant är att du dubbar stråksamplingen med egna stråkar , på så sätt får du mer kontroll över ljudbilden. Redigerat 7 januari 2007 av Piccazzo
tattarn (oregistrerad) Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Tack för feedback! Danabacken: Nope har inte använt nån reverb på samplingarna, ska kolla om det går att finslipa samplingarna lite. Angelflame: Ja, det vore fett 😎 Piccazzo: Bra idé med dubbningen där, det måste jag prova.
newform Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Som föredetta hiphopproducent vill ja säga att stråksamplingarna behöver du nog bara eq:a upp lite mellan diskant och sedan låta det vara lite i bakgrunden om det nu ska läggas vocals på. Ett rätt bra beat alltsom allt, lite svårt för klapp-damp-attackerna som kom efter ett tag. Det sa mig ingenting. Dessutom vet jag inte riktigt vad för hiphop du har tänkt dig att göra, låter redan lite lo-fi vinylskitigt men om du vill ha mer rent råder jag dig att sära på instrumenten lite. hihat och percussion, kick och snare och eqa dom för att skilja lite granna på. Dock när vi kommer till tycke och smak så gillar jag denna lo-fi produktion.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.