Jump to content
Annons

Fjärrkontroll att styra sequencern...

milton

Recommended Posts

Ett tips för alla som har en sån här till sin dator: FrontRow.jpg

är att dra hem det här lilla programmet, så kan man få fjärrkontrollen att styra vad som helst, till exempel sin sequencer.

Just nu styr jag record, stop, play, forward & rewind i Logic från vart jag vill i rummet. Sjukt smidigt när man är ensam och spelar in en bit från datorn!

Redigerat av milton
Dela på andra sajter

Annons
Tror varken eller - det är inte blåtand, men nån slags radio för den studsar på väggar t.ex. och det gör väl inte IR?

ir måste man vända sändaren mot mottagaren för att de ska funka...

skumt.. har den ngn slags breakoutlåda?? asså ngt grejj man kopplar ex. i usb:n??

edit: hej jag kan knappt skriva!

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

Tack för tipset! 😄

IDF: Man verkar kunna beställa mottagare så att det fungerar på äldre macar utan inbyggd ir-mottagare, i nyare macar finns det inbyggt.

ok!! men det är ir då elr?

Dela på andra sajter

Ja precis!

Men vad som slår mig nu är att det finns en applikation som heter Salling Clicker (finns både till PC och Mac), som gör att man kan använda sin bluetooth utrustade mobil som fjärr till iTunes.

Det borde ganska så enkelt kunna gå att konfigurera det för andra uppdrag.... nåt man borde höra av sig till dem om..... hmmmm 😄

Dela på andra sajter

Ja precis!

Men vad som slår mig nu är att det finns en applikation som heter Salling Clicker (finns både till PC och Mac), som gör att man kan använda sin bluetooth utrustade mobil som fjärr till iTunes.

Det borde ganska så enkelt kunna gå att konfigurera det för andra uppdrag.... nåt man borde höra av sig till dem om..... hmmmm 😄

haha så lata alla e.. själv kör jag med mitt tangentbord till min mac!!!!!!

det funkar jättebra!!

🙂😛🙂

Dela på andra sajter

Näe, de e ganska praktiskt, typ diska i köket och kan styra iTunes till 100% från mobilen 😎

http://www.salling.com/

ok..själv har jag bara bra musik så jag behöver aldrig byta låt... 🙂

kör inte ens iTunes som primär musikspelare!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.