Anarchos Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Jag såg nyss mästerverket Landet för länge sedan & det va ett tag sen jag såg den sist. Men den va lika bra som sist jag såg den & det är till stor del musiken skriven av James Horner som gör den så bra. Låten If we hold on together som framförs av Diana Ross i slutet av filmen har jag fortfarande kvar i huvudet. 😄 Jag skulle bli skitglad om man kunde köpa den här skivan här i Sverige http://www.amazon.com/Land-Before-Time-Ori...k/dp/B000002O5Q fast det kan man ju tyvärr ej. Är det nån mer än jag här som diggar James Horner tro? 🙁
concealed Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 jaa James Horner äger! Det var ju också han som gjorde musiken till låten "my heart will go on" (titanic), sjuukt nice. Också i filmen beautiful mind vill jag komma ihåg att de sköna tonerna var av honom. Har inte sett så många andra filmer som jag vet om att det är han som gjort musik till.
Anarchos Postat 6 januari 2007 Trådstartare Postat 6 januari 2007 Jasså är det han som gjort den? Coolt! Den är också skön. 😆
Llauma Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Glöm inte att han gjorde musiken till Braveheart. Det han gjorde för 'Glory' är också riktigt bra.
Hornermusic Postat 30 december 2008 Postat 30 december 2008 Jag avgudar James Horner. Jag har många soundtracks med hans musik. Braveheart Titanic Back To Titanic The New World Troy A Beautiful Mind Balto The Land Before Time An American Tail Han är med på många dvd intrevjuver. På extramaterialet på A Beautiful Mind, Perfecta Stormen, The Flightplan m.fl. Kolla in Youtube. 🙂🙂😄
kvd669o Postat 30 december 2008 Postat 30 december 2008 Här har ni en intervju med James Horner som lagts upp den 7 oktober 2008 av nån där han gör musik till cbs news och blir intervjuad om det. http://www.youtube.com/watch?v=60EJBvmUNRc...feature=related
Rabieshund Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Slår vad om att han blev kallad James Horny i skolan
creel (oregistrerad) Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 James Horner är grym. Första filmen som kom upp i huvudet när jag läste hans namn var The Perfect Storm. Rätt bra film men grym musik. Jättefin musik.
Hornermusic Postat 3 januari 2009 Postat 3 januari 2009 James Horner är grym. Första filmen som kom upp i huvudet när jag läste hans namn var The Perfect Storm. Rätt bra film men grym musik. Jättefin musik. Ja, Perfekta Stormen har mycket fin filmmusik. Musiken till A Beautiful Mind är mycket fin också.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.