Jump to content
Annons

Mikrofon hängande i taket?

prinsnilsson

Recommended Posts

Hej!

Skulle vilja lösa vår permanenta sångmikrofonupphängning lite smidigare, vet att det finns mikupphängingar att fästa i taket så att man slipper ha ett stående mikställ. Finns det någon som har tips på var man kan köpa det, hittar ingen info, svårt när man inte ens vet namnet på lösningen 😲

Alla tips är välkomna!

Tack på förhand.

/Mathias

Dela på andra sajter

Annons

Har aldrig sett någon sådan lösning, men jag misstänker att det blir rejält mycket dyrare med en sådan speciallösning, än att helt enkelt montera upp ett vanligt stativ upp och ner i taket på något sätt...

Dela på andra sajter

Superduper! Jag letade verkligen på nätet innan jag ställde frågan men hade ingen aning om vad man kallar en sådan fästanordning, så svårt att komma på sökord 😄

Tack för hjälpen, fästet i taket är perfekt för en enkel anordning.

Jag har däremot sett anordningar där man bland annat använd en hydralisk arm av något slag för att enkelt kunna skjuta upp och ner hållaren/bommen, i mitt fall hade det varit idealiskt då man gärna vill passera "under" mupphängningen rätt mycket. ja, ja jag bara slänger ut frågan, på måfå.. ser om nån vet vad jag menar.

🙂

Tack än en gång.

/Mathias

Dela på andra sajter

Superduper! Jag letade verkligen på nätet innan jag ställde frågan men hade ingen aning om vad man kallar en sådan fästanordning, så svårt att komma på sökord 😄

Tack för hjälpen, fästet i taket är perfekt för en enkel anordning.

Jag har däremot sett anordningar där man bland annat använd en hydralisk arm av något slag för att enkelt kunna skjuta upp och ner hållaren/bommen, i mitt fall hade det varit idealiskt då man gärna vill passera "under" mupphängningen rätt mycket. ja, ja jag bara slänger ut frågan, på måfå.. ser om nån vet vad jag menar.

🙂

Tack än en gång.

/Mathias

man kan ju använda en liknande bom som man använder inom radio..

de e typ som en skrivbordslampa med fjädring!!!

i annat fall, kan du mecka ihop en sån relativt lätt.. köp en beggad (eller flera om du såvill!!) skrivbordslampa med fjädrar och be ngn svetskunnig i närheten svetsa på en (e det inte) 3/8" skruv på den.. så kan du fästa chockmount/klykor på den.. sen monterar du den enkelt med liknande modifikationer på väggen!!!

Dela på andra sajter

med_135050.jpg

musikbörsen säljer såna här...finns 1000-tals varianter om du bara letar på nätet.

bara att fästa en vanlig mikbom och köra... kolla att den klarar vikten och att den är ordentligt skruvad..

a

😱

Smidigt och bra. Tack för tipset! 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.