Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja,

Läste studio på muggen härom dagen och minns att jag läste om ett tips hur man fixade så att logic "synkade" till tempot på liveinspelningar......där trummisen tex svajar nån eller ett par bpm upp och ner under låtens gång.......men kan inte hitta den "artikeln" på studios hemsida nu........nån som har koll på hur man hittar den??? pröjsar gärna för att köpa pdf'en om det behövs....... :rolleyes:

Annons
Postat

Jag kanske? Var tvungen att programmera trummor till ett spår för ett tag sedan, så då satt jag med BeatMapping som du hittar i View>GlobalTrackComponents. Sedan måste du pilla till den "beat-kartan" som kommer upp, lite pill, men det är det nog värt.

Postat

tack så otroligt mkt.....det har underlättt något fantastiskt när man arbetar med den låten....klockrent arbetssätt när man arbetar med liveinspelningar....

Låten svajar mellan 149-151bpm hela låten igenom i princip, och tidigare var det ett jävla pill om man skulle lägga till ljud här och där, eller klippa och klistra....osv....nu är det en dans på rosor!

THANX!!! 😮)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.