tbruce Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Jag har funderat på att göra fler låtar i samma stil som den här, och har börjat fundera på band-/projektnamn. Önskemålen är nåt som låter bra och som man kommer ihåg såklart, på svenska, lite naivt gulligt utan att vara puckat, lite kräjsi utan att vara krystat. Det får gärna vara lite sådär 12-årings-häftigt... om ni förstår vad jag menar. Några av mina idéer hittills, med kommentarer: Monsterfabriken - nog bästa förslaget hittills. Gillar dock inte att det kanske leder många att tänka på Monsters Inc. Russindisko - gammeldans alltså. Vetefan. Kardemummapuss - hmm. Låter kul/gulligt men... för fånigt. Tigermaskinen - lite samma koncept som Monsterfabriken... kanske funkar också. Det får gärna ha något att göra med godis/sötsaker, kärlek, musik, häftiga djur, samt teknologi. Jag tänker mej just sammansättningar i stil med det jag har gjort här uppe... fast andra varianter går nog bra också. Jaa... nån som får några idéer? Några förslag i samma stil? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Pruttbomben? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 (redigerat) LeksaksAffären Leksaksfabriken Redigerat 6 januari 2007 av sixties Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Godisregn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Kardemummapuss Tigermaskinen Tigerpuss Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 6 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 6 januari 2007 Hmm! Nåt med bomb kanske ja! Tigerbomb eller Tigerbomben kanske? Fast det låter för bra. Tigerpuss låter för likt Puss (bitpopduo... fast dom kanske har lagt ner)... Vad föredrar ni av Monsterfabriken, Tigermaskinen och Tigerbomben? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Hmm! Nåt med bomb kanske ja! Tigerbomb eller Tigerbomben kanske? Fast det låter för bra. 🙂 Tigerpuss låter för likt Puss (bitpopduo... fast dom kanske har lagt ner)... Vad föredrar ni av Monsterfabriken, Tigermaskinen och Tigerbomben? Tigerbombsmaskinen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Vad föredrar ni av Monsterfabriken, Tigermaskinen och Tigerbomben? Monsterfabriken, helt klart. Det var ju faktiskt ett tag sedan som Monster Inc. kom och associationerna till filmen känns lite avlägnsa, inget jag hade tänkt på om du inte hade sagt något. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.